Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Bondronat.........
"tarkoitettu luustoon liittyvien tapahtumien estoon potilailla, joilla on rintasyöpä ja luustometastaaseja....""...ota tabletti ENNEN päivän ensimmäistä ateriaa...älä nauti tabletin kanssa mitään muuta kuin pelkkää juomavettä.....älä pureskele tai imeskele tablettia äläkä anna sen liueta suussa.....kun olet ottanut Bondronat-tablettisi, odota vielä vähintään 30 minuuttia, ennen kuin nautit päivän ensimmäisen ruoka- tai juoma-annoksesi tai otat päivän muut lääkkeet......Ota Bandronat-tabletit pystyasennossa (istu selkä suorana tai seiso ) ja ole pystyasennossa vielä 60 minuuttia tabletin ottamisen jälkeen."
"Jos otat vahingossa liikaa tabletteja, juo kokonainen lasillinen maitoa ja ota heti yhteyttä lääkäriisi. Älä yritä oksentaa äläkä asetu makuulle."
"Kuten kaikki lääkkeet, Bondronatkin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa. yleisimpiin haittavaikutuksiin kuuluvat ruoansulatushäiriö, pahoinvointi, vatsakipu, ruokatorven tulehdus, väsymys ja matala veren kalsiumtaso......Harvinaisina oireina on raportoitu epämiellyttävää makua suussa, pistelyn tunnetta, suun kuivumista, vuotavaa vatsahaavaa, nielemisvaikeuksia, mahatulehdusta, kutinaa, rintakipua, vilustumisen kaltaisia oireita, huonovointisuutta ja kipua. Harvoin laboratoriokokeissa on havaittu hemoglobiiniarvojen laskua sekä virtsa-arvojen ja lisäkilpirauhashormoniarvojen nousua.
jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä selosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärillesi tai apteekkiin."
Tällaista lääkettä olen ottanut joka päivä yli kuuden viikon ajan.........
Ihan kuin seisoisin jyrkän kuilun äärellä ja melkein tippuisin jonnekkin alas....en uskalla mennä edes nukkumaan, sydämessä tuntuu paha olo.
Lääkettä annettiin minulle kaksi kertaa Taxotere/Herceptin-tipan yhteydessä suoraan suoneen...sitten lääkäri kysyi haluaisinko ottaa sen tabletteina, luustoa vahvistavaksi lääkkeeksi estämään luustokatoa, koska minulla on selkärangassa luustometareita - jotka kuvauksien mukaan ovat kalkkeutuneina.... Mikäs siinä, ajattelin, meneepä tuntia vähemmän tipassa.... en sen kummemmin kysellyt enkä lukenut tuoteselostetta kun vasta tänään.
Ihmettelin kyllä että miksi ihmeessä ei oloni parane Taxoterestä vaikka kolme viikkoa kulunut ja uusi aika painoi jo päälle, ennen olin töissä kaksi viikkoa ja yhden sairaslomalla, nyt ei olisi puhettakaan ollut että mihinkään töihin.
Sitten iski herpeksen aiheuttama ruusu leikattuun käteen ja eikun sairaalaan ja tulehdusarvo lähelle 200...suoneen lääkettä ja aloin toipua, koko ajan otin sairaalassakin tuota "myrkkyä" - eivät tunteneet sisätaudeissa koko lääkettä.
Sairaalassa omalääkäriltäni kyselin huonoa toipumistani, totesi johtuvan tuosta ruususta, että on hidasta ettei mun olotilalla ja syövällä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Koko ajan olen kuvitellut että pään kasvain siellä painaa aivokalvoon kun olo jatkuu ja jatkuu ennallaan - samoin oirein kuin Taxoteren jälkeen. MUTTA - mietin että kun aamulla ollut aina niin hyvä olo, että mistä se kasvain tietää kymmenen korvilla alkamaan ärhentelemään ja pitämään huminaa päässäni ja unohtamaan sormet ja varpaat....
Remonttimieheni minulta alkoi aamusella kyselemään että olenko lukenut sen lääkkeen ohjeen, en ollut, ei tullut edes mieleen.
Sokea kun olin vaan.
Soitin samassa sytohoitajilleni ja sanoivat että on se ihan vieras lääke heillekin. Sanoi että voi lopettaa heti - no tämä päivä on mennyt "huumeessa" - enää en niitä ota, jännittää kamalasti, miten käy, katoaako oireet vaiko eivät.
Lääkärin olisi pitänyt tarkasti kysellä vointiani ja tiedottaa ohjeet ennen aloitusta -HerraIsä jos olisin vahingossa ottanut kaksi ja käynyt nukkumaan..........
Sairaalassakin oli tunne että koska tulee joku sydänkohtaus kun rintaa korvensi - minulla on ollut lähes kaikki nuo haittavaikutukset, eikä lekuri ole niihin tarttunut.
Veriarvotkin ovat olleet hyvät, paitsi marevan kohosi neljään ja tulehdusarvo käväisi katossa.
Taidan vaihtaa sairaalapiiriä, en tiedä miten uskallan lääkärini vastaanotolle, ties vaikka minut pois hoitaisi ja minä plonri vaan syön mitä vaan ja itseäni syytän että olen luulotautinen.( Paitsi että - lapset tarvii minua enkä mä voi niitä jättää...sen huomasin myös kun olin sairaalassa, ettei muut niistä oikein huolta pidä.)
Että sellaanen tapaus tällä kertaa....
- Bondronat.........seliisa
- Re: Bondronat.........santeri