Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Alavatsa >imusolmukkeiden poisto >lymfaoireet
HeiMinulle tehtiin munasarjasyövän vuoksi leikkaus vähän yli vuosi sitten. Vatsan alueelta poistettiin imusolmukkeet, mutta tietääkseni nivusiin imusolmukkeet jätettiin.
Minulla on istumatyö ja jalat turpoaa päivän mittaan. Lisäksi minulla on hermosärkyä jalkapöydissä sekä kipuja ja jäykkyyttä kaikissa nivelissä. Suolistovaivojakin on.
Entisessä elämässä pidin korkokenkiä, nyt niitä ei voi enää pitää. Niistäkin luopuminen oli vaikeaa (aika turhamaista varmaan monen mielestä tässä tilanteessa). Muutenkin on hankala löytää kenkiä, jotka eivät purista jalkapöydästä ja sopivat iltapäivälläkin vielä jalkaan töistä lähtiessä. Eipä kai tähän osaa muuta sanoa kuin että tämän kanssa on opittava elämään ja hyväksyttävä, että ennalleen ei tullene (ei ole aina ihan helppoa). Kesän aikana olen käyttänyt lähinnä tukipolvisukkia ja välillä aina tukisukkahousuja. Illalla pitää istua sohvalla jalat ylös kohotettuina. Enemmän jos liikkuu ja kengät puristaa niin sitten on nukkumaan mennessä levottomat jalat.
En osaa mitään neuvoja selviämiseen antaa, mutta pitää muistaa levätä ja antaa itselleen aikaa ja armahdusta. Ei tarvitse suoriutua kaikesta niinkuin aikaisemmin.
Näin täällä meillä. Voimia ja jaksamista sinulle toivottelee Riitta
- Re: Alavatsa >imusolmukkeiden poisto >lymfaoireetRiituli52