Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Expanderin täyttö

Moi!
Kyllä se expanderi vaihdetaan yleensä aina vasta kaikkien hoitojen jälkeen. Etenkin jos saat sytostaatit niin ne tulee aloittaa mahdollisimman pikaisesti leikkauksen jälkeen, yleensä se 4-6 viikkoa. En tiedä missä käyt expanderia täyttämässä, mutta yleensä plastiikkakirurgi ja syöpäklinikan onkologi eivät konsultoi toisiaan muuta kuin potilaan välityksellä. Mut leikattiin Jorvissa ja rinnan poiston teki eri kirurgi, jonka jälkeen siirryin plastiikkakirurgin potilaaksi. Kirurgit leikkaavat ja onkologit tekevät päätökset hoidosta, joten yleensä kirurgit odottavat onkologin tietoja hoitovaiheista.
Minulla rinta poistettu 25.11. ja expanderi laitettu tilalle, nyt sytot takana (14.4. vika) ei säteitä. Hormonipositiivisena onkologini halusi että hormonhoidot aloitetaan heti sytojen jälkeen (Tamofen kun pitää tauottaa leikkausta ennen yht. n 3 viikkoa). Expanderin vaihto silikoniin olisi ollut mahdollista tehdä nyt syksyllä mutta halusin itse siirtää operaation ensi vuoden tammikuulle. Rinnat näyttävät hyvin erikokoisilta aluksi, mutta expanderi löytää paikkaansa aikaa myöden. Toki se ylemmäksi jää kuin normaali rinta, itse saan helposti korjattua liiveillä. Mun expanderi 450ml ja aika pallo se onkin ;)
Tsemppistä!
Kiroileva siili | 27.7.2011 klo 23:01:22