Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: uusi rinta, ja vielä niistä liiveistäkin...

Hei Rapu62

Tarraproteesi ei ole ensiproteesi, vaan ihon tulee olla kokonaan parantunut, ennen kuin sitä voidaan harkita. Niille, kenelle ei sädehoitoja tule, sen hankkiminen voi olla nopeamminkin ajankohtaista, kunhan lymfaturvotus on arven alta laskenut. Se tosin on tavattoman yksilöllistä, miten nopeasti iho parantuu, mutta heti kun sädehoitojen jälkeen tuntee olevansa valmis, voi tarraproteesia alkaa kysellä.

Eri sairaanhoitopiireissä on todella eroja, miten usein proteeseja suositellaan vaihdettavaksi, mutta työikäiselle ja työssäkäyvälle tarraproteesi on todella varteenotettava vaihtoehto silloin kun korjausleikkaus ei ole tarjolla. Kaikkia tarraproteesi ei tietenkään miellytä, mutta minä olen ollut tähän tyytyväinen.

Ensimmäisen tarraproteesin hankin noin kolme kuukautta sädehoitojen päättymisestä, ja sen jälkeen olen uusinut proteesini 1 - 2 vuoden välein. Uimaproteesin eli "silakan" olen hankkinut omilla rahoillani, sillä siihen ei meidän kunnassa/sairaanhoitopiirissä saa maksusitoumusta. Apuvälineen jakelun ja sovituksen hoitaa paikallinen syöpäyhdistys.

Terveisin
Karhutar | 8.6.2011 klo 00:19:32