Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ravinto asioista - oletteko muuttaneet elintapojanne diagnoosin jälkeen?

Hei Piamaaret!
Yritän syödä niin terveellisesti kuin mahdollista, että saisi ravinnosta kaiken mahdollisen irti. Olen diagnoosin jälkeen mm. lisännyt salaatin, kasviksien, marjojen syöntiä, lihaa unohtamatta. Teen esim. hedelmäsalaatteja ja smoothieta. Tyrnimarjamehua juon + vihreää teetä. Joka aamu laitan puuron päälle joko raejuustoa tai maustamatonta luontojugurttia, mustikoita ja karpaloita tai muitakin marjoja, ja silloin tällöin myös siemeniä/rouheita. Pilttiruoista olen käyttänyt ruusunmarja-vadelmasosetta, kun ruusunmarja on myös tosi hyvä juttu - sen saaminen kaupoista on vähän lujassa. Oliivia ja/tai rypsiöljyä käytän kylmäpuristettuna.

Eli mahdollisimman monipuolista safkaa ja tietysti näitä sokereita + valkoisia jauhoja olen myös jättänyt vähemmälle. Perunalastut, limsat, karkit jms. ovat minulla kiellettyjen listalla.

Potilaille jaetussa ravitsemusoppaassa suositeltiin eritoten energiapitoisia ja hiilihydraattipitoisiakin ruokia. Toisethan tulevat niin huonovointiseksi hoidoista, että silloin tarvitaan paljon energiaa että jaksaa.

Loppujenlopuksi Arvo Ylpön sanoin: kaikkea kohtuudella.

Jos viestihakuun tällä keskustelufoorumilla laittaa hakusanaksi esim. ruoka, niin löytyy tarinaa näistä.

Kannattaa liikkua jaksamisen mukaan ja kävely tekee terää. Olisihan se hyvä että pulssiakin saisi vähän nousuun.

Lukuvinkkejä mistä itse olen tykännyt ja joita olen täällä ennenkin mainostanut ovat esim. Rhonda Byrne: Voima, Pekka Hämäläinen: Rohkeuden voima (hänellä on myös muitakin voimakirjoja).
tuike | 24.10.2011 klo 19:48:17