Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

munasarjasyöpäni uusi; onko kokemusta lääkkeestä GEMZAR???

Hei kaikki kohtalotoverit!

Sairastuin munasarjasyöpään syksyllä -05, leikattiin jouluk.-05 ja kasvain todettiin syöväksi ja se oli levinnyt toiseenkin munasarjaan ja vatsakalvolle ja levinneisyys luokiteltiin 3c eli aika pahasti levinnyt. Sitten sain sytoja 9 kertaa, kun 6 ei riittänyt, mutta lopulta kaikki "rypäleet", joita ei leikkauksella saatu pois, hävisivät. Lisäksi olin koepotilas eli sain kokeilulääke Avastinia ja olin tietenkin toiveikas. Viimeisen Avastin-satsin sain joulukuussa -06. Kontrolli maalisk.-07 oli ok, mutta heinäk.-07 kontrollissa oli markkeri 44 eli hiukan kohonnut, mutta mitään näkyvää ei löytynyt, joten odotettiin. Lokak.-07 markkeri olikin laskenut ja oli 40 ja toiveet korkealla. Luulinkin, että se oli jokin tilapäinen esim. tulehduksen aiheuttama nousu, mutta marrask.-07 taas noussut ollen jo 50 ja vatsaontelosta löytyi vähän nestettä, josta otettiin näyte. Olin varma ja lääkärikin oli sitä mieltä, että syöpä on uusinut. Joulun odotus oli raskasta, mutta juuri ennen joulua tuli ilouutinen: näytteessä ei ollut syöpäsoluja. Voitte arvata, että perheemme joulu oli RIEMULLINEN!!!! Markkeri mitattiin taas välipäivinä ja kurjuus sentään - se oli pompsahtanut ylöspäin ollen jo 61 ja taas maailma romahti...
Viimeiset puoli vuotta on ollut vieläkin sekavampaa aikaa. Tähän on mahtunut pelkoa imusolmukesyövästäkin, joka osoittautui lopulta aivan uudeksi sairaudeksi eli sarkoidoosi, joka ei hengenvaarallinen. Taas oli helpotus, mutta markkeri on keikkunut sitkeästi vähän alle 60.

Pari viikkoa sitten löytyi epämääräinen möykky sisätutkimuksessa, 2,5x2,8cm ja heti otettiin ohutneulanäyte ja siitä löytyi syöpäsoluja...

Tulin juuri pari tuntia sitten lääkäriltä ja syöpä on uusinut ja se on varmuudella munasarjasyöpää. Hoidot aloitetaan ensi tiistaina. Aikaisemmin sain taxol-karboplatiinia, mutta minulle jäi taxolin seurauksena varpaat puutuneiksi, joten ei uskalleta antaa sitä (seurauksena voi olla ettei pysty kävelemään!!) vaan tilalle tulee GEMZAR(Gemsitabiini)- Karboplatiini -yhdistelmä. Onko kenellään annettu tätä yhdistelmää? Toivoisin tietoja sivuvaikutuksista ja onko kaikilla lähtenyt esim. hiukset? Entä pahoinvointi? KAIKKI tieto on erittäin tervetullutta!!!

Pelonsekaisin tuntein tässä taas lähdetään kohti uusia seikkailuja sytojen maailmassa. Ja kurjinta on se, että luultavasti olen nyt sitten kroonikkosyöpäläinen :( eli syöpä ei enää parane, niin lääkäri sanoi...

Masentaa, mutta täytyy kerätä kaikki voimanrippeet ja käydä taisteluun ja uskoa, että lääkkeet tepsivät jälleen!

Kaikille voimia rutkasti!!

Helena
helmar | 26.9.2008 klo 12:57:34