Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Työssäkäynti stytojen aikana ja onkokokemuksia sairausloman keskeyttämisestä

Hei

Minä en onneksi joutunut töihin, sain sairauslomaa. Työni olisi ollut todella stressaavaa muutenkin, mutta olen onnellinen, että en pyrkinytkään töihin. Mökkihöperyys ei vaivaa, mutta en todellakaan olisi jaksanut antaa täyttä työpanosta kuin ehkä ensimmäisen ja toisen sytostaattihoidon välillä jonkun aikaa. Nyt neljäs tuleva sutostaatti on eri ainetta (cef) kuin alkuhoidot (taxotere). Joten tulevista tilanteista on vain aavistuksia. Yksi tuttava, joka oli mennyt työhön, sanoi heti että tein viisaasti. Hän oli joutunut hoitojen jälkeen burn out lomalle. Työkaverit, hyvätkin sellaiset, unohtivat kiireessä äkkiä, että hän oli osin puolikuntoinen.

Minulla ei ole aika tullut pitkäksi, ei myöskään havaintoa siitä, että olisin pysähtynyt tautini ääreen mässäilemään. On ollut monasti tarpeen nukahtaa päivälläkin, muistaa fysioterapeutin antamat jumpat ja pitää yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin. Siis yhteyttä niihin,jotka kärsivät, kun eivät tiedä mitä tehdä oudonoloisen kaljupäisen tuttavansa kanssa.

Jos voit, älä kiirehdi töihin. Työnantaja kyllä ottaisi sinut täysillä käyttöön. Paraneminen on myös lepoa ja itsensä kuuntelua.Iloa syksyyn.

Hilja
Hilja | 12.11.2007 klo 18:15:19