Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taxosta allergia??

Hei!
taxotere on todellakin tehokas aine, mutta myös allergisia reaktioita aiheuttava, siksi tuo kortisoni on välttämätön kaveri sen kanssa. Minulla on nyt 5 taxoa takana (sairastan uusiutunuttta ja keuhkoihin metareita lähettänyttä rintasyöpää). Kolmannen tiputuksen jälkeen sain inhottavaa, kutisevaa nokkosrokkoa käsiin ja jalkoihin. Nyt sitten syönkin tiputuksen jälkeen viikon ajan kortisoonia pienemmällä annoksella ja lisäksi antihistamiinia. Tämä onkin auttanut ja ihottuma pysynyt toistaiseksi poissa :)
Lääkäri kun sanoi, ettei taxoa ihan pienten vaivojen takia vaihdeta, koska sen on niin tehokas! Tiputusten aikana olen imeskellyt jääpaloja ja suun limakalvot ovat pysyneet hyvässä kunnossa, mitä nyt pieniä makumuutoksia on ilmaantunut, mutta makuaistikin palautuu aina tuon kolmiviikkoisjakson aikana. Lisäksi olen pitänyt jäähanskoja, koska saan tätä taxoa nyt ainakin 6 kertaa. Jäähanskat toivottavasti vähän hidastavat näitä tuntopuutoksia ja kynsiongelmia sormissa, joita voi esiintyä, minulla toistaiseksi vain pientä puutumista sormenpäissä esiintynyt.

Tovottavasti taxotere hoidot ja koko sytopaketti sujuvat sinulla ilman sen suurempia takapakkeja. Nämä sytojen sivuvaikutukset kun ovat niin yksilöllisiä, kuten näitä keskusteluja lukiessasi varmaan huomaatkin!

Tsemppiterkuin
Sirpale
sirpale | 9.3.2008 klo 18:58:47