Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taxosta allergia??

Heips!

Minulla alkaa stytohoidot 13.3.2008 Taxoterella. Ennen taxon antamista pitää ottaa ennen hoitopäivän iltaa (20.00) Dexametason 1,5 (kortisoni), sit aamulla 8,00 taas ja tiputuksen jälkeen sama tahti kortisonin kanssa (yhteensä 3 pv) siis 30 tbl yhteensä. Sairaanhoitaja painotti erityisesti tuota kortisonilla valmistautumista, sanoi että Taxotere-tiputusta ei voi antaa ilman tuota lääkitystä. Miten muilla on ollut?

Minulla kävi huono tuuri kun totesin kyhmyn jo marraskuussa, sit piti odotella mammografiaan pääsyä, sitten leikkaukseen pääsyä. Joulu-uusivuosi-loppiainen hidastivat leikkaukseen pääsyä. Ihmettelen kun ensimmäisessä leikkauksessa ei poistettu koko rintaa, kun oli kainalon tyhjennys kuitenkin (7/14 oli syöpäisiä). Itsekkin näin että ensimmäisen leikkauksen jälkeen (oli siis säästävä) kaikki ei ole ok. Rinta alkoi näyttä ihan kummalliselta ja oli särkyinen. Kokopoisto tehtiin 19.2. Nyt odottelen vaan hoitoja kun syöpäarvot ovat kovasti koholla. Miesystävä jätti, onko muilla vastaavia kokemuksia. Toisen leikkauksen jälkeen sain tulehduksen leikkaushaavaan, seromapunktiossa kävin 3 kertaa, voi olla että vielä pitää käydä. On tämä kovaa ruljanssia.

Ihanaa kun pääsi jo perjantaina kävelylenkille, olen intohimoinen lenkkeilijä. Pari viikkoa tulehdus ym. haavakipujen kanssa hyvä kun jaksoi kauppaan laahustaa.

Kovasti ainakin lääkäri (olen Jyväskylän seudulta) kehui että Taxotere on tehokas lääke. Sitä annetaan kuulemma ensiksi 3 x 3 vk välein, jos veriarvot vain sen kestää. Sitten alkaa joku muu lääkitys, ilmeisesti chef. Olen näissä asioissa aika untuvikko (kohta kalju) HEH! Huumori välillä naisen tiellä pitää =) Tsemppiä kaikille.

Tv: Poppy
poppy | 9.3.2008 klo 17:16:50