Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädetetty alue ja aurinko

Heippa!

Onhan se vaikeaa löytää selänpeittävä uimapuku, kun muutenkin proteesille sopivaa uimapukua ja varsinkin bikineitä sai etsiä hiukan kauemmin. Mutta löysin kuitenkin ja kaupassa ompelivat proteesitaskun samaan hintaan.

Omat säteeni sain viime keväänä niin, että viimeinen kerta oli toukokuun lopulla. Minulle kerrottiin, että uimaan voi mennä ilman "verhousta" kunhan on suurella suojakertoimella varustettua vedenkestävää aurinkovoidetta. Itse olen näin toiminut ja iho on ok. Laitan heti uinnin jälkeen olkapäille jonkin huivin tai t-paidan päälle.

Apteekista ostin Vichy:n aurinkovoiteen, jossa kertoimet oli +50. Apteekista neuvottiin, että sellainen aurinkovoide, jossa on sekä mekaaninen, että fysikaalinen suoja on parasta sädetetylle alueelle ja tuo Vichy:n voide ainakin on sellainen. Syöpäpolilta neuvottiin olemaan tämä kesä oikein extra-varovainen auringon suhteen ja ensi kesänä voi jo olla niinkuin ennenkin. Eli noin vuosi sädetyksen loppumisesta voi pikkuhiljaa palata ns. normaaliin suojaukseen. Nyt on ilmat kyllä olleet sellaisia, että kaikki ovat saaneet olla extra-varovaisia.

Mutta nautitaan kesästä ja lämpimästä. Kyllä tänä vuonna vielä palellaankin :)
Darlak | 14.7.2010 klo 00:40:05