Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rinnankorjaus hoikalle?
Hei Soulah!Minulla oli sama pohdinta edessä v. 2004. Minulta leikattiin oikea rinta pois lobulaarisen rintasyövän takia 6/2002. hoitava lääkäri suositteli rinnan rakentamista. Kävin plastiikkakirurgin arvoinnissa ja hän totesi, että vatsasta ei saada laihuuteni vuoksi tram-rinta ja vaihtoehtona oli LD-kieleke pienen silikooni-implantin kanssa. En innostunut silikoonista ollenkaan ja kerroin lääkärille, että yritän lihottaa itseäni vuoden ajan ja jos siinä onnistun, niin palataan asiaan vuoden kuluttua.
Vuoden päivät söin iltakaudet kaikkea hyvää ja materiaalia alkoi kertyä vatsanseutuun trammia varten. Leikkausajat sovittiin ja plastiikakirurgit operoivat minulle B-kupin kokoisen nätin rinnan oikealle. Tervettä rintaa samalla pienennettiin jonkin verran, jotta rinnoista tuli sopusointuiset. Trammia myös pienennettiin vuoden kuluttua leikkauksesta, kun rinta oli kunnolla laskeutunut ja pehmentynyt. Nyt rinnat ovat oikein sopusointuiset ja tram-rinta yhtä pehmeä ja luonnollisen oloinen kuin tervekin rinta. Tunto on palautunut mukavasti myös tram-rintaan. Vatsan arpi on siisti ja jää alushousujen alle, joten ei haittaa millään lailla. Arvet ovat pehmentyneet ja vaalentuneet kauttaaltaan. Olo on oikein hyvä. Minulle ei laitettu vatsan alueelle tukiverkkoa. Minkaanlaista tyrää ei ole syntynyt, eikä mitään paikkaa kiristä. Säännöllinen jumppa venytyksineen on tärkeää leikkauksen jälkeen.
Suklaa ja jäätelö eivät enää maita entiseen malliin, tuli vuoden aikana syötyä niin kyllikseen. Eihän se lihottaminen helppoa ollut, kun on hyvä aineenvaihdunta. Välillä oli stressiä saanko painon pidettyä leikkaukseen asti. Onnistui kuitenkin ja lopputulos on luonnollinen, olen todella tyytyväinen.
Jokaisen tehtävä oma ratkaisu yhteistyössä lääkäreiden ja hoitajien kanssa.
Kaikkea hyvää sinulle!
- Rinnankorjaus hoikalle?Soulah
- Re: Rinnankorjaus hoikalle?tigemauk
- Re: Rinnankorjaus hoikalle?Karhutar
- Re: Rinnankorjaus hoikalle?iirisrukka
- Re: Rinnankorjaus hoikalle?Tigerlily