Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä

Hei Sannuliini, sairastan harvinaista kohdunkaulan syöpää, jota kyllä hoidetaan pitkälle samoin kuin muitakin gynekologisia syöpiä ja ongelmat ovat meillä kaikilla samoja. Minulla myös taudin toteaminen kesti kun kukaan ei uskonut minua. Kerkisi sitten leviämään lantion alueelle ja isoin kasvain oli 10x13 cm ja aluksi pidettiin munasarja syöpänä ja sanottiin ettei edes voi leikata ja annetut ennusteet oli aika huonoja. Olin ja olen vieläkin aika järkyttynyt tästä kaikesta, vaikka aikaa on nyt hoidoissa kulunut noin vuosi. Sain sytostaatteja, sädehoitoa ja lopulta kuitenkin päästiin leikkaamaan. Leikkauksessa jäi 3cm kokoinen jäänöskasvain jota on sytoilla yritetty tuhota. Nyt on tabletti sytot ja biologinen lääke tiputuksena. Mahdollisuudet saada kaikki pois on pienet, mutta yritän pitää toivoa yllä.

Sinulla on hyvät mahdollisuudet, jos on heti voitu sanoa että voi leikata, sytojen tarkoitus pienentää kasvainta jotta leikkaus tulos paras mahdollinen. Toivottavasti olet hoidossa yliopistollisessa sairaalassa, minä olen Tampereella hoidossa.

Tiesi ei tule olemaan helppo, mutta sinä kestät sen askel askeleelta koska sinun on pakko lastesi tähden, niin minä ajattelen. Ja leikkausta älä pelkää, olet hyvissä käsissä. Teet sen minkä itse voit eli pidät kunnostasi huolta, syö mahdollisimman terveellisesti ja liiku ulkona.

Täällä palstalla on hiljaista gynegoligisten syöpien osalta, mutta voit viesti haun kautta löytää tarinoita munasarja syövistä, mutta kokemuksesta tiedän että niiden lukeminen saattaa lisätä ahdistusta. Pitää muistaa että jokaisen syöpä on yksilöllinen. Sinulla on etu että olet nuori, kun pidät kunnosta huolta kestät hoidot paremmin.

Ja lääkäritkään ei tiedä kaikkea, minä olen siitä hyvä esimerkki, kun olen näin huono ennusteisen taudin kanssa näin pitkälle päässyt. Olen tällä hetkellä hyvässä kunnossa. Voit minun kirjoituksiani myös lukea viestihausta, en jaksa tässä kaikkia vaiheita kirjoittaa.

Mutta keinoja on monia ja ajattele,että ensi kesä on parempi!

t.Riitta

Kirjoita miten menee jatkossa ja yksityis viestiäkin voit laittaa
riitta47 | 18.1.2012 klo 11:38:50