Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaula sairastaa

Hei Minni !
Kiitos vastauksesta! Minäkin olen valmistautunut siihen pahaan oloon,
koska olen altis migreenille, mutta toistaiseksi en vielä huomaa olotilassa kovin kummoisia. Viikko on nyt hoitoja takana, viisi sädetystä ja yksi "myrkkytiputus", jota ennen nesteytettiin tosi hyvin ja sain kolmen päivän pahoinvointilääkketiputuksen ennen sisplatiinia. Kolme päivää on nyt mennyt, eikä ole nyt viikonloppunakaan tarvinnut turvauta pahoinvointitableteihin, ainakaan vielä.

Naama punoitti tiputusta seuraavan päivänä ja jonkin verran oli illalla pää kipeä, mutta mutta se meni aamulla ohi kun kävin raittiissa ilmassa. Massu meni kovalle, mutta toistaiseksi on luumuilla selvitty. Hieman kutittaa sieltä täältä. Ruokahalu ihan entisellään.

Onko sinulla hoidot auttaneet, eli kasvain pienentynyt tai peräti hävinnyt kokonaan ? Oliko sun kasvain minkä kokoinen? Minulla on parin sentin kokoinen ja jonkin verran lantioon päin suuntautunut, ettei voi leikata.

Hankalimmaksi olen nyt viikon aikana kokenut rakon täyttämisen, sädehoitoajat eivät ole ihan pitäneet ja rakkoni on ihan pullollaan sädetyksen loputtua. (tuntia ennen tyhjennys ja sitten kolme mukia vettä, tarkoitus suojella rakkoa vedellä ja myös että rakko olisi joka kerta suunnilleen saman kokoinen) Hoitopöydällä on pitänyt maata n. 40 min joka kerta, kun ensin kuvataan ja sitten vasta sädetetään, Ct:llä mitataan se oikea sädetyspaikka joka kerta, ainakin nyt eka viikolla on tehty näin. Loppuviikosta hoitajat ilmoittivat minulle aikatauluista, että voin "säädellä" itsekin täyttymistä, niin perjantai onnistui jo ihan mukavasti.

Neljä viikkoa jäljellä...
Lysimachia | 14.11.2010 klo 12:12:43