Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Tervehdys Hämeenlinnasta!

Täällä tällainen 41 vuotias tyttönen ilmoittautuu!
Minulla todettiin rintasyöpä joulukuussa, tammikuun alussa olin leikkauksessa, missä tehtiin osapoisto ja kainalon tyhjennys. Kainalosta löytyi yksi (1/9) imusolmuke, jossa oli tauti. Tänään kävin ylävatsan ultrassa (ei onneksi löytynyt mitään) ja perjantaina olisi luustokartoitus. Sitten odottelen aikaa onkologille, joka kertoilee, mitä hoitoja tulen saamaan.
Minulla on ollut aika raskas syksy. Elokuussa kuoli kohtuuni ja syntyi kovasti odottamamme tyttövauva. Synnytyksen jälkeisenä päivänä löysin patin rinnastani, kuvittelin maitorauhaseksi. Sitä pattia sitten terveydenhoitaja ja lääkärit ja ultralääkärin kaikki tutkivat ja pitivät hyvänlaatuisena. Onneksi reumalääkärini (sairastan SLE-tautia) sanoi, että nyt se poistetaan ja katsotaan mikä se oikein on. Ja neljän kuukauden kuluttua patin löytymisestä se poistettiin ja juuri ennen joulua sain sitten tiedon, että kaikki ei ollutkaan niin hyvin ja mennään lisäleikkaukseen ja tässä vaiheessa taas lääkäri sanoi, että syöpäni kilteintä laatua (gradus 1), eikä varmasti ole mihinkään levinnyt ja kuinkas taas kävikään. Eli ensimmäinen hyvä uutinen pitkästä aikaa oli tämän päivän ultrauksessa, kun lääkäri ilmoitti, että kaikki näyttää ihan normaalilta.
Minua eniten tässä koko syöpäasiassa harmittaa se, että uuden raskauden yritys loppui nyt vähäksi aikaa, ja minulla kun alkaa tuota ikää olla, niin pelottaa, että saammeko koskaan sitä elävää vauvaa sylissämme pidellä. Mutta niin kauan kun on elämää on toivoa.
Eli minä olen aika hyvillä mielin tähän koko juttuun suhtautunut. Enemmänkin tuntuu vaivaavan ja pelottavan läheisiäni.
Siis eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
Lyytikkä | 30.1.2008 klo 21:04:33