Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia tai tietoa lymfaterapiasta??

Hei Santeri,

Sinähän olet myös hoidettavana Meikussa, Eikös niin? Sillä vaan, että minullakin on TT-kuvat 18.6. heti aamulla ja olen myös Meikun potilas. Et jos ollaankin siellä peräkkäin =O.

Tosta lymfasta minulla ei ole kokemusta vielä. Toivottavasti pääsen sinne, kunhan selviän ensin tästä hoitoputkesta ulos. Olen kuullut kehuja niin paljon, miten se auttaa ja tekee hyvän olon. Minun anoppi kehui sitä ihan hirveästi. Jos en saa maksusitoumusta (et jos käsi ns. liian hyvässä kunnossa), niin sitten maksan itse ja ainakin kokeilen.

Eiks lymfa perustu siihen, että hoito pistää imunesteisiin vauhtia ja aineenvaihdunta antaa kuona-aineille kyytiä. Eli jos lymfa jotenkin vaikuttaisi mahdollisten syöpäsolujen leviämiseen, niin silloinhan kaikki kuten liikunta, aineenvaihduntaa vauhdittava tekisis samoin. Ei kai se niin voi olla, kun liikuntakin on se mitä pitää tehdä hoitojen aikana. Luulen, että sytostaatit itsessään aiheuttavat leikatulle puolelle niin paljon ongelmia, turvotusta ja puutumista, että lymfa kai siinä vaiheessa menis hukkaan, kun seuraava tiputus kai sotkisi kaiken. Joten oiskos tämän takia kun suositellaan lymfaa vasta sytojen ja säteiden jälkeen, että ensin nähdään miten käsi asettuu, kun sytot loppuu. Siis tämä on minun mutu tuntumaa, ei fakta tietoa. Sinuna menisi sinne lymfaan hyvillä mielin, mutta jos asia askarruttaa, niin aina kannattaa kysyä. Jos sulla on jus kainalon imusolmukepoistoihin erikoistunut lymfahoitaja, niin sekin varmaan osaa vastata sua askarruttaviin asioihin, nehän tietää miten se lymfa vaikuttaa.

Tsemppiä Santeri ja kerro sitten terveisiä kun olet käynyt siellä lymfassa.

MeriTuuli
MeriTuuli | 10.6.2007 klo 10:06:21