Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kokemuksia tai tietoa lymfaterapiasta??

Huomenia aurinkoisesta Etelä-Suomesta!

Minulla alkaa huomenna lymfaterapia, kun tämä rinnan ja kyljen alue turpoaa niin paljon kaikesta tekemisestä. Nyt iski kuitenkin paniikki, uskallanko mennä vai pitäisikö minun tarkistaa asia vielä syöpälääkäriltäni?

TT-kuvat otetaan 18.6. eli taas tsekataan, vieläkö lääkkeet puree vai onko syöpä onnistunut nostamaan päätään Tamofenista huolimatta. Jos näin olisi tilanne, sytostaatit aloitetaan hetimmiten. Nyt mietin, että eikö lymfaterapia saa syöpäsolut leviämään ihan joka paikkaan, jos niitä nyt taas olisi.

Idea lymfaterapiasta lähti liikkeelle kyllä lääkäriltäni toukokuussa, mutta hän sanoi jotenkin "voitaisiin ajatella lymfaterapiaakin" ja kun kerroin sen ihanan huolehtivaiselle fysioterapeutilleni, hän hankki minulle maksusitoumuksen rintarauhaskirurgian klinikalta. Mutta hehän eivät siellä sinänsä tiedä syöpätilannettani. Asiat lähtivät rullaamaan mukavan vauhdikkaasti. Vai liiankin vauhdikkaasti??

Toisaalta tyhmä surra olemattomia ja joku täällä kertoikin lymfaterapian olevan ihanaa eli olisi kiva jos siitä voisi nauttiakin. Toisaalta kaikki riskit tuntuu nyt turhilta, hyvä kun sinnitellään hengissä ja kohtuullisessa kunnossa näinkin.

Pyöräilin eilen ennätyspitkän matkan 33km. Jalat ei ollu millänsäkään, mutta kylki kyllä turposi vaikka yritin käyttää lähinnä oikeaa kättä. Lisäksi kyllä liikkuminen vähän ärsyttää sitä 8. rintanikamaa, jossa se pahin metari oli, ja sitten alimmat kylkiluut on niin kipeät, että on vaikea nousta sängystä ylös. Ehkä saan sitten heinäkuussa jokusen kipusädetyksen, niinkuin lääkärini jutusteli. Niin ja taidan vähän varovammin myös harrastaa liikkumista. Vesijuoksu olisi kaiketi parasta, mutta uimahalli on enää vkon auki.

Toivottavasti te muutkin saatte nauttia kesäsäästä, tosin aika moni taitaa tälläkin hetkellä kyllä kärvistellä syto-oireiden kourissa. Voimia erityisesti heille ja kaikille muillekin.

Santeri
PS Mulla paheni Tamofen-oireet aika lailla tuossa toukokuussa, hikoilut yms. Mutta nyt taas helpotti. En tiedä vaikuttaako liikunta vai vaihteleeko ne muuten vaan. Näillä säillä kun saa hikoilla ilman tamofeniakin, se oli ihan kiva juttu.
santeri | 10.6.2007 klo 09:30:10