Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Liikuntaa..

Ehdottomasti samaa mieltä liikunnan hyödyistä!! Olen liikkunut koko ajan.. aloitin kevyillä jumppanauhaliikkeilla heti leikkauksen jälkeen. Ensin pelkästään alakroppaa ja heti kun yläkroppa antoi myöden, kevyesti sitä, vähitellen mukaan käsipainot (pienet 4-kiloiset) ja sitten aikanaan isommat painot. Hevosen selkään kiipesin myös heti kun oli mahdollista. Sytojen ajan olen ratsastanut 4-6 kertaa viikossa noin tunnin per kerta, kunnolla hikeen. Taxoviikoilla on onnistunut hyvin, mutt viimeksi kun sain ceffin (tiputus maanantaina) olin pidempään kipeänä. Silloin olin vasta lauantaina selässä, otti tosi koville... sunnuntaina jo vähän parempi, jaksoin n. 45 min ja sitten sen jälkeen aina paremmin taas. Koirien kanssa olen tehnyt ripeää kävelylenkkiä ja muutamia kertoja käynyt juoksemassakin. Minä olen siis "painanut täysillä" hoidoista huolimatta. Pulssi on ollut välillä aika korkealla heti hoitojen jälkeen ja ceffistä myös verenpaineet laskivat aika alas. Mutta minä olen ajatellut kohdallani, että jos tämä tauti saa rääkätä ruumistani, niin saan kyllä minäkin entiseen malliin. Vielä en anna edes syövän minua pysäyttää. Sopii yrittää vaan ;o)

Väitän, että jos en olisi sitkeästi lähtenyt liikkeelle silloinkin, kun on tuntunut vaikealta, en olisi näin hyvässä kunnossa nyt. Vielä on kaksi ceffiä, ja vahingosta viisastuneena otan vähän enemmän pahoinvointilääkettä heti tiputuspäivänä, josko sitten olisin paremmassa kunnossa hoitoviikollakin.

Pienikin liikunta on hyväksi, jokainen oman jaksamisensa ja halunsa mukaan!! Ja varmasti auttaa myös uniongelmiin, kuten kerroitkin.

Hyviä vointeja kaikille!!
Katjusmaaret | 20.11.2011 klo 20:09:03