Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: miten reagoitte?

Hei,
Valitsin heti että kerron sairaudestani vain ihan muutamalle. Perheelle, esimiehille, parille hyvälle ystävälle ja parille joita tuskin tapaan. Olen pyytänyt että pitäisivät tiedon omanaan. En voi olla siitä tietenkään varma, mutta toivon näin. Haluan tietysti puhua asiasta, mutta ymmärrän että kaikki ystäväni eivät jaksa kulkea mukana tässä sairaudessa, mutta voin silti pitää heihin yhteyttä ja puhua hyvillä mielin kaikesta muusta kuin syövästä. he ovat samoja ihmisiä kuin ennenkin ja suhtautuvat minuun kuin terveeseen. Se on aika virkistävää. ne joille olen kertonut eivät oikeinosaa ja ymmärrän senkin. ilman tätä tautia tuskin osaisin itsekään. Niin se vain on että todellista vertaistukea saa vain henkilöltä joka on kokenut saman asian. En aio ladata turhia paineita ystävilleni , aion vaan olla todella. Itsekäs. Jos joku niistä joille olen kertonut kerrankin kertoo minulle ihmisistä jotka ovat kuolleet, kerron heill heti mitä ajattelen siitä. Eivät varmaan kerro toista kertaa:-) ...ja tietävät sitten paremmin mitä toivon. Puhun tietämättömien ystävien kanssa sitten kun tuntuu että jaksan ja kun itkettää puhun täällä niille jotka ymmärtävät puolesta sanasta. Minulla on onneksi hyvä mies jonka kanssa voin myös puhua. Yltiöoptimistinen:-)
T. Syksy
Syksy2013 | 7.1.2014 klo 18:16:52