Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädefibroosi

Hei!

Minulla osapoisto tammikuussa 2007. Kasvain gradus I, hormonipositiivinen, en saanut muuta hoitoa leikkauksen lisäksi kuin sädehoidon 25 kertaa. Tammikuun 2008 lopussa 1. kontrolli.

Sädehoidon aikana ja jälkeen rinta on ollut arka, kova ja kivulloinen. Jatkuva pistely ja ajoittainen särky mm. jumpan ja lenkin jälkeen on arkipäivääni. En ole ollut yhteydessä mihinkään, koska ymmärsin, että em. vaivat kuuluvat asiaan. Viime perjantaina päätin kuitenkin, että uni ennen kontrollia kuuluu myös minulle! Sain monen mutkan kautta lääkäriajan terveysasemalleni (työterveyshuollon terveydenhoitaja sanoi, että oikeastaan sairautesi ei ole työperäinen?!). Syöpäklinikalta ohjattiin työterveyshuoltoon, huh!
Maanantaina olen joka tapauksessa menossa lääkäriin. Vaikka syöpäni on helppo, lievä, hitaasti kasvava ja hyväennusteinen, olen kaikkea muuta kuin elinvoimainen. Väsyttää ja masentaa yötä päivää. Mies ei jaksa kannustaa, minkä ymmärrän senkin. Oma perhe, vanhemmat ja sisarukset, elävät omaa elämäänsä. Ainoat, joita vilpittömästi kiinostaa jaksamiseni ovat kollegat ja työtoverit.
Välillä mietin, että kannattaako kontrollit, hoidot ylipäätään? Kun kerran olen asiantuntijoiden mielestäkin niin hyväennusteinen ja pärjäävä, eikö kannata unohtaa koko syöpä ja elää elämäänsä ilman tyhjänpäiväisiä kontrolleja? Mitä olette mieltä siskot?

Jouluterveisin Meira
Meira | 15.12.2007 klo 21:42:49