Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sädefibroosi
Kiitos, hyvää Joulun aikaa sinulle ja perheellesi myös :) Hieman erilaisissa tunnelmissa onneksi saadaan tätä joulua viettää, kuin viime vuonna!Vielä palaan alkuperäiseen aiheeseen, eli sädehoidon haittoihin. Minulla on kuulemma edelleen nestettä rintakudoksessa ja varmaan vähän kainalossakin, kun aika ajoin on sellainen vähän pönäkkä olo tuossa rinnan ja kainalon tuntumassa. Enää ei ole ollut sellaista nyppimistä, mutta kyllä tuo rinta vielä on vähän aristava, ja lääkärin mukaan kuumakin, kuten kuulemma pitääkin. Sädehoidon jälkioireet voivat kuulemma kestää kuukausia, joten pitkää pinnaa tässä tarvitaan.
Toisaalta sitä on vain niin tyytyväinen tähän jatkoaikaansa, ettei jaksa murehtia mitään hoidoista aiheutuneita vaivoja, pääasia että syöpä pysyisi kurissa. Mutta totuuden nimissä, kyllä itselläni ainakin on kipuja leikkausalueella, arvet kiristelevät ja käsi väsyy herkästi. Pitäisi vain muistaa venytellä, venytellä ja venytellä... Pienillä käsipainoilla voisi koittaa lisätä lihasvoimaa.
Mutta hyvä näin, eikun kohti uutta kevättä, kunhan joulusta selvitään. Minä lähdenkin tänä vuonna perheineni Lappiin jouluksi, pientä irtiottoa tähän itse asiassa aika ihanaan arkeen :)
- Sädefibroosikevätmieli
- Re: Sädefibroosikevätmieli
- Re: SädefibroosiKehäkukka
- Re: Sädefibroosikevätmieli
- Re: SädefibroosiMeira