Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Seksuaaliset halut ja syöpähoidot

Hei!

Samoista vaivoista kärsitään täälläkin. Minä aloitin hormonihoidon noin vuosi sitten, ja vaihdevuosioireet ovat olleet melko rajut. Kuumat aallot valvottivat pitkään, kunnes sain niihin helpotusta mielialalääkkeestä ja luontaislääkkeistä. Seksuaaliset halut ovat aivan nollassa. Meillä on ihana parisuhde ja olen valtavan rakastunut mieheeni, mutta haluja ei vaan ole. Liukuvoiteista huolimatta yhdyntä on kivulias ja tuntuu epämiellyttävältä. Monesti myös tulee paha mieli ja alkaa itkettää, koska haluaisi niin kovasti nauttia ja antaa miehelle nautintoa. Tuntuu että on täysin menettänyt jotain ihanaa ja parisuhteelle tärkeää.

Mieheni on erittäin ymmärtäväinen asian suhteen. Hän sanoo että edetään ihan minun kroppani tahdissa ja jos haluja ei ole, niitä ei voi mitenkään pakottaa. Me ollaankin aika paljon siirrytty sellaisiin seksipuuhiin, jotka eivät vaadi yhdyntää. Kyllähän sitä keksii kaikkea mukavaa ja voi toiselle tuottaa tyydytystä muillakin keinoilla ;-). Olen tänään menossa onkologille ja aionkin kysyä häneltä neuvoja tähän pulmaan.
Rae | 12.11.2007 klo 10:23:19