Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: rinnan korjausleikkauksesta ja vähän muustakin
Hei Jane68!Minulla todettiin lobulaarinen (rintarauhasperäinen) rintasyöpä kesällä -02 ja oikea rintani poistettiin kokonaan.
3 vuotta rinnan poiston jälkeen minulle rakennettiin uusiorinta. Vatsan alueeltani otettiin kieleke (Tram), jossa mukana vatsan toisen puolen lihasta sekä veruisuonen pätkät (valtimo ja laskimo) nivustaipeesta. Vuosi aikaisemmin ollessani kontrollissa rinnan uudelleenrakenemisen tiimoilta, plastiikkakirusgi tuumi, ettei omasta kehostani löydy materiaalia laihuuteni takia ja silikooni olisi ollut vaihtoehtona. Halusin kuitenkin rinnan rakennettavan omasta kehostani, joten vuoden ajan lihotin itseäni. Painoni sain nousemaan 10 kg ja massaa sain vatsani alueellekin ja tram-siirrännäisen ottaminen onnistui. Nyt omaa uuden rinnan, joka on todella onnistunut. Tervettä rintaa jonkin verran myös pienennettiin, otettin rauhaskudosta pois, jotta syövän uusiutumisen vaara vähenisi terveen rinnan kohdalla.
Olen oikein tyytyväinen tram-leikkaukseen. Tunto on alkanut pikkuhiljaa palautumaan siirteeseen. On tosi helppo pukea liivit päälle ja liivit pysyvät hyvin kohdallaan. Painoni on laskenut entiselleen ja elämä sujuu kuten ennenkin. Painon nostaminen mahdollistaa tram:n.
Aurinkoista kesää sinulle ja muille kanssasisarille!
- Re: rinnan korjausleikkauksesta ja vähän muustakiniirisrukka