Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: rinnan korjausleikkauksesta ja vähän muustakin
HEI! Itse tulin näille sivuille tällä viikolla, kun en oikein tietänyt mihin "menisin", itselläni on todettu kesäkuun alussa brca2-mutaatiogeeni.Ennaltaehkäisy rintasyövälle mutaatiogeenin kantajalle on aika radikaali, rintojen koko poisto ja munasarjojen poisto. Olen nuori 33-vuotias. Oik. rinta on vähän ollut ongelmainen, siihen tuli v-04 paise, joka lähti ab-kuurin myötä, mutta uusiutui aina. Viimein rinta avattiin, mutta sieltä ei löytynyt mitään, mutta tulehdukset loppui siihen. Nyt geenitutkimusten aikana oli taas sama patti oik. nänninpihan alla, josta otettiin biopsia ja taas se sama diagnoosi. Torstaina olen kuitenkin menossa Naistenklinikalle tapaamaan lääkäreitä ja keskustlemaan jatkoista... Olen kyllä jo melkein 100 %:n varma, että haluan poistattaa rintani. Olen myös hoikka ja minulla ei ole omia "varstoja", joita voisi käyttää hyviksi, mutta minulle laitetaan silikonit. Olet käynyt magneettikuvauksessa, mikä minullakin on tod.näk. edessä ja kysyisin, miten tuo toimenpide tehdään?
Kiitos!
- Re: rinnan korjausleikkauksesta ja vähän muustakinbrca2