Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyövän periytyvyydestä, tietääkö kukaan?
Hei!Toivottavasti tämä auttaa ja jotta saat mielenrauhan, pyydä pääsyä perinnöllisyystesteihin, josta tsekataan BRCA1 ja BRCA2 (eli ne geenit).
Itse kävin testeissä, kun ensin oli äidilläni rintasyöpä ja sitten minulla. Diagnoosista on nyt vähän reilu 2 vuotta, olen nyt 43v ja minulla on kaksi tytärtä. Tyttärieni takia testin tein. Mutta onneksi ei ollut kumpaakaan geeniä, mutta jos vielä sukuun tulee uusi tapaus, pitää mennä uudestaan tutkimuksiin. Tällä hetkellä pyrin elämään täysin normaalia elämään ja pitämään syövän pois mielestä. Sain terveen paperit. 5 vuoden lääkehoitoa en hallunnut, vaan poistatin kohdun ja munasarjat, tiedän rajupäätös, mutta en tee enää lapsia.
Yritä vain pitää peikot pois mielestä ja nauttikaa joka päivästä, tapaturmia ja onnettomuuksiakin sattuu, joten ei kannata syöpäpilven pimentää elämäänne. Tsemppi terkut äidillesi ja tietenkin sinulle myös.
Toivottavasti edes vähän auttoi. :)
- Re: Rintasyövän periytyvyydestä, tietääkö kukaan?Life67