Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnan poisto, miten sen jälkeen

Hei!

Itselläni oli leikkaus 3.6.09. Muistan hyvin nuo epätietoisuuden ja kauhunkin hetket vielä tuoreena mielessäni, mitä sinä juuri pohdit mielessäsi. Olin itse varustautunut haastatteluun ja kokeisiin ottamalla mukaan hyvän ystävättäreni. Itse olin shokissa vaikka kuinka vahvana pidän itseäni ja minua se ainakin auttoi, että on toinenkin korvapari siellä kuuntelemassa, kysymässä ja "pitämässä puoliani".

Itse leikkauksessahan vasta selviää taudin kuva tarkemmin, kainalosta tutkitaan leikkauksen yhteydessä vartijaimusolmuke/keita ja tyhjennetään tarvittaessa kainalosta imusolmukkeet pois. Sen jälkeen mennee n. pari viikkoa, kun patologi tutkii tarkemmin poistetun kasvaimen ja imusolmukkeet. Se aika on hyvä käyttää leikkauksesta toipumiseen ja käsijumppaan.

Jälkitarkastuksessa parin viikon kuluttua leikkauksesta sitten kerrotaan patologin lausunto ja tarvittavat hoidot.

Itselläni on huomenna (eli 6 viikkoa leikkauksesta) onkologin vastaanotto tulevista sytostaattihoidoista, jotka alustavasti on suunniteltu alkaviksi tämän viikon perjantaina. Sinne lähtee siskoni mukaan, minua ainakin auttaa todella paljon, että on joku toinen mukana kaikilla vastaanotoilla.

Jälkeenpäin tässä varhaisessa vaiheessa hoitoani voin sanoa, että kaikki hetket ennen varsinaista leikkausta oli ne piinaavimmat, tuntui ettei voi keskittyä mihinkään vaan hirvittävää hidasta odottamista koko elämä eikä meinannut millään osata nauttia kesästä ja sen hetkisistä asioista. Onneksi sinullakin on jo aikataulutettu kokeet ja leikkaukset ja asiat alkavat suorastaan vyörymään eteenpäin!

Voimia Sinulle!

tarde | 13.7.2009 klo 16:39:01