Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
onko tietoa maksametastaaseista
Hei,Minulla todettiin juuri ennen joulua 9 kpl kasvaimia maksassa.
Niiden arvellaan olevan metastaaseja silmästä, jossa mulla on ollut melanooma.
Minulla todettiin silmämelanooma v 96 jolloin se hoidettiin sädetyksellä. Sen jälkeen olin täysin oireeton ja luulin jo parantuneeeni, kunnes 2004 silmäkasvain alkoi taas kasvaa. Se sädetetiin uudestaan ja viimeiset 3 vuotta olen toipunut silmäsädehoidoista ja niiden aiheuttamasta näön menetyksestä.
Nyt viikko sitten olin rutiinilevinnäisyystutkimuksissa sairaalassa, tehtiin maksa-arvokkoeet ja ylävatsan uä.Silmämelanooma nimittäin metastoi helpoimmin maksaan.
Uä.ssä todettiin 1 pesäke, mutta kun tutkimusta jatkettiin magneettikuvauksella kävi ilmi että kasvaimia onkin 9!
Seuraava vaihe on kudosnäyte maksa kasvaimista, olen odotellut tässä joulunpyhät kutsua sinne.
Tuntuu kuin olis vedetty matto alta.Sen verran tieto järkytti.
Onko kellään tietoa maksa metastaaseista, ovatko ne kuinka vaarallisia, mikä on hoitona jne? Olisin kiitollinen pienistäkin tiedon murusista!!
t. Lumihiutale
- Re: rintasyöpä levinnyt luustoon ja maksaanmieli mustana
- Re: rintasyöpä levinnyt luustoon ja maksaanmieli mustana
- onko tietoa maksametastaaseistapilkku