Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: RINTAPROTEESIT
HeiItselläni on sekä tavallinen. että ihokiinnitteinen proteesi.
Molemmat ovat paikassaan hyviä. Jos on kiireinen ja hikoilee kovin "liimakiinnitteinen" tahtoo irtoilla. Itse käytän sitä kyläreissuilla, juhlissa ja loma-aikoina. Töissä pidän tavallista joka on mielestäni huolettomampi. En silti luopuisi liimatissistä mistään hinnasta.
Liimatissiä ei suositella ensimmäiseksi proteesiksi juuri sen takia, että ihon ja arven pitää olla tosiaan parantunut. " liima on niin napakkaa, että se todella tarttuu kiinni, mikäli iho on puhdas ja kuiva ( itse puhdistan proteesin mukana tulevalla ihon puhdistusaineella ennen kiinnitystä ja odotan, että iho kuivuu ).
Proteesit valmistetaan muistaakseni Saksassa, eikä niitä tehdä mittatilaustyönä, vaan useammasta vaihtoehosta sovittamalla haetaan jokaiselle sopivan kokoinen ja mallinen proteesi.
Sillä tavalla ne ovat ilmaisia kuin kaikki muutkin proteesit. syöpäyhdistyksestä saa proteesin ja omaan terveyskeskukseen lähettävät maksusitoumuksen, eli itse ei tarvitse rahaa käytää.
Lisäksi jos on kova urheilemaan ja työ on sellainen ( esim joku Navettatyö) missä hajun on mahdollista tarttua proteesiin. Siinä tapauksessa annetaan kahteen proteesiin maksusitoumus. Sitä kannattaa kysyä ja perustella hyvin. Yksi hyvä syy toiseen on jos on kova käymään uimahalleissa uimassa, missä on kloorivesi. Suosittelen kyllä liimatissiä, mutta rinnalla kannattaa käyttää myös tavallista.
Helteiset terveiset !
- Re: RINTAPROTEESITKarhutar
- Re: RINTAPROTEESIT-miu-
- Re: RINTAPROTEESITlilja
- Re: RINTAPROTEESITlilja
- Re: RINTAPROTEESITlaulurastas
- Re: RINTAPROTEESITSipriina
- Re: RINTAPROTEESITKehäkukka
- Re: RINTAPROTEESITanemone
- Re: RINTAPROTEESITSartsa