Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: RINTAPROTEESIT
Itselläni on "tarratissi" ollut hankittuna jo heti pian sädehoidon jälkeen. Olennaista hankinnassa on se, että leikattu alue ei ole turvoksissa ja iho on ehjä ja hyväkuntoinen. Liimautuvan proteesin "liima" tarttuu todella napakasti ihoon, joten nämä "ehdot" hyvin ymmärtää.Tuo oli minulle kuitenkin aivan uutta, että sen saisi ilmaiseksi syöpäyhdistykseltä :O. Riippunee syöpäyhdistyksestä. Tämä Amoenan liimautuva proteesi ei myöskään ole mitenkään mittatilaustyönä tehty, vaan ihan normaalisti sovittamalla eri kokoja etsitään itselle sopiva. Takuu, joka tässä minun tapauksessani oli, on sellainen, että jos kolmen kuukauden kuluessa hankinnasta huomaan, että tarratissi ei olekaan minun juttuni, saan sen vaihdettua normaaliin proteesiin. Jos proteesi rikkoutuu, silloin pätee "normaalit" ohjeet, että kunta kustantaa rintasyöpäpotilaan rikkoutuneen proteesin tilalle uuden. Näissä on hieman eroja, joissain kunnissa saa ilmeisesti vain 1/vuosi, ja joissain periaatteessa rajattomasti aina rikkoutuneen tilalle. Tietysti joskus saattaa proteesissa olla joku vika, jolloin se menee "takuuseen". Aina kannattaa asiaa kysyä sieltä, mistä on proteesin hankkinut.
Jos olisin ostanut tämän proteesin omakustanteisesti, se olisi maksanut minulle hieman reilu 200 euroa. Terveyskeskuslääkäriltä pyysin maksusitoumusta uuteen proteesiin, ja se minulle myönnettiin. Joten sillä sain hankittua tarratissin maksutta.
En ole itse käyttänyt sitä säännöllisesti, mutta olen tullut siihen tulokseen, että molemmille proteeseille on käyttöä - joskus joutuu käyttämään paitoja tms, joiden kanssa käyttäisi mieluiten muita kuin proteesiliivejä, joten silloin tuo liimautuva on tosi kätevä. Ainoaksi proteesiksi en sitä kuitenkaan hankkisi, mutta tämä on tietysti hyvin yksilöllinen asia. Hoitaminen on vaativampaa ja tietysti "asennus" ottaa oman aikansa, että saa sen just oikealle kohdalle. Iho myös lienee melko kovilla jokapäiväisessä käytössä, mutta tämä vain arvelua.
miu
- Re: RINTAPROTEESITKarhutar
- Re: RINTAPROTEESIT-miu-
- Re: RINTAPROTEESITlilja
- Re: RINTAPROTEESITlilja
- Re: RINTAPROTEESITlaulurastas
- Re: RINTAPROTEESITSipriina
- Re: RINTAPROTEESITKehäkukka
- Re: RINTAPROTEESITanemone
- Re: RINTAPROTEESITSartsa