Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Oma savotta alkaa
Heippa Riitta47 ja muut !Ainakaan vielä en ole tuota uusimisasiaa kauheasti mielessä pyöritellyt, mutta voi olla että se alkaa tulla tajuntaan vasta sitten kun hoidot on ohi ja syöpiksen ovesta ulos tultu tällä erää viimeistä kertaa (ja varmaan tulee pala kurkkuun joka kerta kun tulee eteen TT eli joka kolmas kuukausi).
Sanon aina, että norsukin syödään pala kerrallaan - ratkon siis aina yhden pulman kerrallaan ja hoidan itseäni mahdollisimman hyvin, nautintoja unohtamatta. On turha pelätä asioita etukäteen - otetaan vastaan sitten jos ja kun se tilanne tulee, että syöpä uusii, miksi tuhlata aikaa peläten sellaista pahaa mikä ei eihkä toteudukaan ? Yritän elää kuten ennenkin, ja huomaan nauttivani samoista asioista kuin aiemminkin, pienistä arjen iloista. Ehkä olen sitten ennenkin ollut aika pienestä iloinen - mihinkä ihminen siitä muuttuu kun sairastuu ? Ehkäpä käykin niin että se oma persoona tällaisessa kriisissä tulee vasta oikeasti esiin... Myös heti kun sain diagnoosin, päätin, etten tee tästä itselleni "kokopäivätyötä", vaan elämä saa jatkua entisellään, vaikkakin omat rajoitukset huomioon ottaen.
En ole lääkäriltä saanut mitään tietoa uusimisriskistä, enkä ole siitä kysellytkään, mutta omien "tutkimusteni" perusteella tiedän, että uusimisriski on suuri (kainalolevinneisyys, maksapesäke, ki-40 jne). Ajattelen kuitenkin, että kaikissa tilastoissa on aina ne ääripäät. Ehkäpä minä olen siellä toisessa ("hyvässä") ääripäässä !
Olen myös sitä mieltä, että mitä enemmän tietoa hankkii, sen parempi - tulee jonkinlainen hallinnan tunne. Olen tykännyt lukea esim onkologi Paula Poikosen vastauksia sivulla www.rintasyopa.fi.
Tsemppiä ihan kaikille !!!
- Oma savotta alkaaKukkurukuu
- Re: Oma savotta alkaariitta47
- Re: Oma savotta alkaaPallu
- Re: Oma savotta alkaaulriikka
- Re: Oma savotta alkaaKukkurukuu
- Re: Oma savotta alkaaTerhikki
- Re: Oma savotta alkaapiikup
- Re: Oma savotta alkaaRakkain
- Re: Oma savotta alkaa03092012
- Re: Oma savotta alkaaAnna52
- Re: Oma savotta alkaaKukkurukuu