Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Menkat sytojen aikana?

Voi hyvänen aika, on tuo niin sekavaa, kun yhdelle sanotaan yhtä ja toiselle toista.

Minä kysyin sitä kierukka-asiaa kolmelta onkologilta ja kaikki suosittelivat hormonikierukkaa, gynekologilta en ole vielä kysynyt, kun ei sitä kierukkaa kai näiden sytojen aikana kuitenkaan vaihdeta. Käyn sen viimeisen sytoni vielä, kyselen tarkemmin nuo hormonijutut oman tapaukseni kohdalla ja varaan sitten ajan sinne gynelle. En edes tiedä oliko kasvaimeni vahvasti va heikosti hormonipositiivinen, sen tiedän vain, että molempia reseptoreita löytyi. Määrää joskus kysyin, mutta ei sattunut siinä paperissa kait sitten olemaan ja PAD-lausuntoa en ole itselleni saanut. Oletteko te muut? Pitäisiköhän pyytää..

Lapsiahan en enää hankkisi terveenäkään ja viiden vuoden tamofen hoidon päästä olen 47 (huom. en ajattele kuolevani sitä ennen!!), joten eiköhän katras (kohta 11-vuotias poika) ole koossa.

Minä en vain ymmärrä miten sitä osaa tehdä oikeita päätöksiä, kun mielipiteitä ja käytäntöjä on niin monia. En halua mitään hormonikierukasta johtuvia turvotuksia ja mielialavaihteluita, mutta toisaalta jos se suojaa kohtua tamofenin vaikutuksilta?? Ja mistä sen tietää mistä ne oireet tulevat, kun tamofenkin kai jotain aiheuttaa..

No, en siis ole outo lintu, kun menkat alkoivatkin jo vaikka sytot on kesken. Sen nyt lähinnä halusin tietää ja saattavat siis jäädä taas pois kun tamofen alkaa, hormonikierukallahan ne vissiin jäävät jokatapauksessa.

Sterilisaatio olisi helpoin tapa, mutta sitten se kohdun suojaus jäisi pois.. Ääh. Oisivat leikanneet samantien kohdun ja munasarjatkin pois, jos lopputulos on lääkkeillä ihan sama..

Liian paljon asioita pieneen päähän, joita en ymmärrä.. Pakko kait vaan taas luottaa siihen mitä lääkärit sanovat, toivottavasti se hormoniasioista puhuva lääkäri on samaa mieltä kuin edeltäjät. Ja gyne on tietty sit ihan eri mieltä. Onkologeja olen nyt tavannut jo 5 eri ihmistä. Suunnittelukäynnillä oli oma, ja joka tiputuksen yhteydessä on ollut lääkärin vastaanotto. Kaksi kertaa on sattunut sama lääkäri.

kevätmieli | 28.6.2007 klo 18:09:06