Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Te pitkään sairastaneet...
Heippa Pallu!Olen sairastanut vuoden ajan. Juuri vuosi sitten elin piinaviikkoa paksuneulanäytevastausta odotellen, siitä alkoi matka tuntemattomaan.
Ennen sairastumista söin erillaisia luontaistuotteita, mutta sairastumisen jälkeen tulin hyvin varovaiseksi ja olen sitä edelleen. Minulla oli hormooniperäinen kasvain ja tietysti pelkään, että luontaistuotteiden kautta saisin itseeni luonnon estrogeeneja.
Leikkauksen jälkeen söin C-vitamiineja jonkin aikaa. Kalkkia olen syönnyt jo muutaman vuoden ja nythän on tärkeää syödä sitä edelleen.
Sain onkologilta luvan käyttää Omagaa + inkivääriä nivelien ja lihasten särkyyn Otin ihan purkin mukaan vastaanotolle.
Marjoja olen syönnyt hyvin paljon koko talven ajan. Olen ollut hyvin terve, enkä olen saanut flunssaa muilta perheen jäseniltä.
Mielestäni tärkeää on nyt syödä monipuolisesti.Pieniä aterioita usein. Se, mitä tarvitsemme saamme kotimaisesta ruoasta. Jos on kovin pahoinvoipa, niin silloin tulee miettiä lisäravinteita. Silloin apuna on sairaalan ravitsemusterapia.
Sytojen välillä voi tulla aikoja, että ruoka ei maistu ja taxojen jälkeen makuaisti on poissa viikon ajan, mutta palautuu. Tuolloin söin kylmiä ruokia, viilejä, jugurtteja, kiisseleitä, kylmiä puuroja, ruisleipää. Pahoinvointilääkkeitä ei kannata säästellä sytojen jälkeen, tärkeintä on, että syöt.
Eli ennen söin luontaistuotteita, mutta nyt minusta on tullut erittäin varovainen kaiken suhteen. Toivon, että mikään ulkopuolelta tuleva aine ei sotke minussa Letrozolen tehoa.
terkuin Gugi53
- Re: Te pitkään sairastaneet...gugi53
- Re: Te pitkään sairastaneet...Sini-likka
- Re: Te pitkään sairastaneet...piamaaret