Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Se möykky on syöpää
Huomasin itselläni suihkussa oikeassa rinnassa ihan nännin takana suuren klöntin. Mtuutaman päivän tarkkailin sitä ja ajattelin josko se häviäisi itsestään...ei hävinnyt. Näytin työterv.lääkärille sitä keskiviikkona 21.11. ja seuraavana maanantaina tehtiin rintojen ultra sekä mammografia. Kummassakaan tutkimuksessa ei mitään poikkeavaa näkynyt, vain mastopaattista muutosta. Lääkäri kuitenkin otti paksuneulanäytteet, koska klöntti oli niin iso, yli 3cm. Vastaukset tuli jo kolmen päivän päästä; imusolmukkeiston huonosti erilaistunut ductaalinen gradus III carcinooma.Marraskuun alussa koko rinnan poisto ja kainalon tyhjennys imusolmukkeista. Leikkaus ja siitä toipuminen sujui hyvin. Lopullisessa patologin tutkimuksissa selvisi, ettei se iso klöntti ollut syöpää, vaan mastopaattista muutosta. Imuteissä on kuitenkin huonosti erilaistunut adenokarsinooma. Kolmessa imusolmukkeessa metari, Ki67 30%, Her2 +++.
Kaiken epäselvyyden jälkeen ajattelin, että onko minulla syöpä vai ei? Ajatukset poukkoili laidasta laitaan. Leikkauksen jälkeen tehtiin levinneisyystutkimuksia, vatsan uä sekä luustokartta. Molemmat OK!
Nyt haetaan sitä kaiken pahan alkua. Rintojen magneettitutkimus on tehty ennen joulua. Tuloksista kuulen huomenna. Sytostaattihoidot on jo myös aloitettu. Niiden jälkeen vielä sädehoito.
Voimia ja jaksamista sinulle tulevina vaikeina ja rankkoina aikoina. Jos haluat laittaa privaattiviestiä, se olisi minulle mieleen. Vaikutat samantyyppiseltä ihmiseltä kuin minäkin.
P.s. Laita paperille ylös kaikki sinulle mieleen tulevat kysymykset ja asiat, kun menet lääkärin "puhutteluun". Minä en ainakaan muistanut puoliakaan kysyä vaikka kotona kaikki oli kirkkaana mielessä.
- Se möykky on syöpääraideri
- Re: Se möykky on syöpääDarlak