Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Se möykky on syöpää
7.12. soitin tervesaseman ajanvaraukseen ja kerroin, että rinnassani on "möykky". Vielä samana päivänä lääkäriin, parin päivän päästä mammografiaan, ultraan ja paksuneulanäytteeseen. Lääkärissä ja kokeissa kävin mieheltäni salaa, kävin muka liikuntakeskuksessani. Nyt olikin jo sitten pakko kertoa totuus. 15.12. lääkärini kutsui käymään. Siinä vaiheessa se olikin jo selvää, että kyseessä on huonot uutiset. Siskoltani leikattiin rintasyöpä tasan vuosi sitten ja äitini aikoinaan selvisi paksunsuolensyövästä ja myöhemmin rintasyövästä. Näille tiedoilla uskoin olevani vahva. Mutta ei se helppoa ollutkaan. Ensimmäisenä päivänä "pakka" oli täysin sekaisin. Suuri ongelmani on näköjään syövästä kertominen. Pelottaa, että pelästyttää läheiset. Minä, kun mielestäni olen aina ollut se vahva! Tähän saakka olen pystynyt kertomaan mieheni lisäksi lapsilleni ja siskolle jolta syöpä leikattiin. Suuri sukuni ja ystävät ovat vielä täysin tietämättömiä. Minulla on tunne, että kropassani asuu kaksi eri ihmistä, jotka kilpailevat vallasta. Kummallinen tunne, se toinen en ole minä. Liikuntaa harrastaessa minulle tulee aina sellainen tunne, että rinnassani on likamöykky, joka tietyissä liikkeissä voi hajota ja läikkyä. Tämä leikkauksen odottelu tuntuu piinaavalle. 4.1. menen lääkärin "puhutteluun" ja 13.1. on itse leikkaus. 4. päivä saan ilmeisesti lisää infoa...- Se möykky on syöpääraideri
- Re: Se möykky on syöpääDarlak