Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Henkistä helpotusta

Hei,

Hyvä, että asiasi on edennyt jollakin tavalla. Toivottavasti saat vähän "pysyvämpää" apua kuin vain yhden kerran työterveyslääkärillä. Pyri siihen. Pyydä lääkäriä katsomaan haavaasi - sano, että sillä on jo ihan psyykkinen merkitys sinulle. Pidän itse tuota kertomaasi onkologin (?)tokahduksesta aika välinpitämättömältä. Mutta en toisaalta enää myöskään ihmettele.

Yksinhän tätä taivalta ja elämää kukin viime kädessä taivaltaa, mutta olen kanssasi samaa mieltä siitä, että yksin sitä myös helposti jää ellei ymmärrä/tiedä/jaksa itse apua ja tukea hakea. Nämä hoidot ovat yleisesti ottaen kovin "teknisiä", eikä seuraumuksista juurikaan kerrota. Kokonaisvaltaisuudesta ei voi oikein puhua. Minulle kerran joku hoitohenkilökunnasta tokaisi, että parempi kun ei tiedä kaikkea niin voi osallistua hoitoihin "avoimin mielin". Ehkä niinkin, mutta sitten kun seuraukset tulevat, on kyllä kovin orpo olo...

Syöpäyhdistykseltä voi muuten saada henkilökohtaisenkin tukihenkilön, jonkun joka on käynyt tämän saman läpi. Hän on saanut koulutuksen ja riippuen henkilöstä - voi keskustella kanssasi, jopa ehkä tavata jne. Itselläni on ollut onni saada sellainen, jonka kanssa synkkaa hyvin ja jolta olen saanut paljon arvokasta tukea, myötäelämistä ja ihan tarpeellista tietoakin!

Voi hyvin ja jaksamista odotuksessasi!
Kristitty Lilja | 6.1.2009 klo 18:13:37