Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: yläraajan turvotus
Minulla (samoin 2 vuotta sitten osapoisto+kainalon tyhjennys) kävi niin huono tuuri, että kaaduin sytostaattihoitojen aikana ja mursin olkavarteni. Käteen tuli paha turvotus, jota hoidettiin lymfalla, sain myös hoitohiha- ja sormikas- lähetteen. Pidän niitä edelleenkin, uusitaan 2 kertaa vuodessa. Pakko vaan sopeutua siihenkin...Tuo hiihtäminen saattaa olla pitemmän päälle liian rasittavaa, jos siinä puristetaan koko ajan sauvaa. Olen kuullut että muutamilta naisilta on kielletty jopa pyöräilykin. Itse kyllä ajan pyörällä, mutta huomaan kyllä jos puolikin tuntia ajan kuinka käsi alkaa puutua. Ikkunanpesun jälkeen tuli kainaloon myös outo tunne, ikäänkuin jokin pullistuisi. Kyllä nämä rasitukset tuntuvat, aionkin ensi kesänä olla "luvalla" laiska ja teettää pesun siivousliikkeellä. Lymfahoitajasi kyllä kertoo sinullekin lisää mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Sitä pumppausliikettähän voisi edelleen jatkaa, tunnustan etten minäkään oikein aina muista, vaikka hihakin on muistuttamasa siitä. Jos käsi turpoaa pahasti, sille ei enää voi oikein tehdä mitään. Lymfahoitoa kannattaa pyytää aina jos käsi oireilee. Tässä kaupungissa saan sairaalassa sitä, käytäntö vaihtelee. Syöpäklinikallakin neuvottiin yksityiselle, meinasin pyörtyä kuullessani hinnat. Eipä olisi tuon hoitorumbam jälkeen ollut siihen kyllä varaa.- yläraajan turvotusduuri
- Re: yläraajan turvotuskukkamaaria
- Re: yläraajan turvotusMillis
- Re: yläraajan turvotusMuumi-mamma
- Re: yläraajan turvotusmalignum