Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sydämen jumputus

Takana on nyt 4 sytohoitoa ja kaksi vielä edessä. Sitten leikkaus ja sädehoidot ym. Kolme ensimmäistä sytohoitoa meni helpolla. Neljännen jälkeen on oksettava olo koko ajan, kamala maku suussa ja suuta polttelee hieman. Kolmannen syton jälkeen jäi kuukautiset pois, mutta neljännen jälkeen tuli taas, tosin melko niukkoina. Pelottaa mennä seuraavaan hoitoon.

Itseäni huolestuttaa sydämen jumputus. Ennen syövän toteamista olin vuosia poskiontelotulehduskierteessä ja jo silloin huomasin tämän kumman sydämen jumputuksen. Sydänkokeita on otettu ja kaikki on ihan ok, mutta yhä vielä sydän jumputtaa todella kovin. Istuessani tai maatessani koko kroppani "pomppii" sydämen tahtiin. Ensimmäisellä käynnilläni syöpäosastolla lääkäri sanoi minun vain jännittävän. Väitin vastaan, mutta hän kohautti vain olkapäitään. Siinä oli kyllä muutenkin sellainen lääkäri etten kyllä toiste haluaisi tavata. Hänen päämääränsä oli selvästi saada minut itkemään. Siinä oli kyllä todella kovaluonteinen lääkäri. Olin aivan poissa tolaltani hänen vastaanotolta tultuani. Hän oli ilmeisesti kirurgi, joka leikkaa minut syksyllä. Onneksi ei ole tarvinnut enää tavata.

Onko teillä kellään muulla tällaista sydämen jumputusta? Itse olen ajatellut, että keho on varmaan niin koetuksella, että sydän joutuu tekemään paljon "hommia". Pulssikin on ollut ihan hyvä, kun se ollaan katsottu.

Pyöräilen töihin päivittäin mutta kierrän kaikki mäet. Pienikin rasitus saa voimaan huonosti ja sydämen pamppailemaan vieläkin kovemmin. Olen ajatellut, että niin kauan kuin pyörä kulkee käyn töissä. Kotona voin huonommin kuin töissä. Kotona ei tule edes tehtyä mitään. Töissä on virikkeitä eikä huonot olot tai muut edes tule mieleen.

Onko jollain hyviä vinkkejä miten pahan maun saa pois suusta? Olen monenlaista kokeillut. Salmiakki auttaa, mutta siitä tulee kaloreita ja varmaan hampaatkin kärsivät ajan myöten.

Jaksamisia!
Kalat | 8.7.2012 klo 11:11:17