Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

sytot ohi ja kysymys vilunväreistä tms

Hei kaikille

Minäkin haluan kiittää Karhutarta sekä suuresta tietomäärästä että halusta helpottaa muiden kulkijoiden tuskaa vastaamalla viesteihin. Oikein hyvää kevään jatkoa sinulle Karhutar.

Minulta löytyi mammografiassa noin 1 cm:n kokoinen kasvain lokakuussa ja nyt on sytot saatu päätökseen. Sain 6*cef (=fec) ja nyt sitten alkavat säteet ja hormonit päälle. Tällä hetkellä näyttää hyvältä - lääkäri juuri vakuutti että olet jo varmasti parantunut, mutta vielä nämä säteet varmuuden vuoksi. Mutta tulevaisuudestahan ei tiedä koskaan, vaan kukapa siitä tietää.

Sytojen vaikutukset vaihtelivat kerrasta toiseen aika tavalla. Välillä oli kurjia päiviä ja välillä parempia, aina kuitenkin noin 2 viikkoa ihan hyvää aikaa, jolloin jaksoi liikkua ja hommailla kaikenlaista. Töissä en yrittänytkään olla. Ikääkin jo 55 v ja suhteellisen vaativa työ - siis vaatisi että pää toimisi kunnolla mitä se ei ole sytojen aikana tehnyt. Eletään toivossa että edes jonkinasteista palautumista tapahtuisi. No, miehethän elävät aina putkiaivojen kanssa, joten...

Aluksi kun aloin lukea näitä kirjoituksia, ajattelin että kaikilla melkein uusii tai leviää kun niitä kirjoituksia oli paljon. Sitten oivalsin, että eiväthän sellaiset tänne pahemmin kirjoittele, joilla ei enää ongelmia ole. Siis kannatan sitä tehtyä ehdotusta, että nekin jotka selviävät kuiville, kävisivät ilmoittautumassa täällä esim 5 vuoden välein, että olisi enemmän niitä positiivisia malleja.

Sitten minua vaivaa kun olen jostakin viestistä lukenut, mutta sen sitten hukannut, että jollakulla olisi ollut joitakin vilunväristysoireita rintasyövästä. Olenko ymmärtänyt väärin? Minulla itselläni alkoi joskus viime kesänä sellainen oire, että jos menin päiväunille esim lomalla, niin ennen nukahtamista havahduin useamman kerran vilunpuistatuksiin vaikka huoneessa oli ihan lämmin. No, samaa oiretta on kyllä vieläkin, mutta se saattaa johtua nyt sytoista. Siis onko noilla asioilla jokin yhteys????

Hyvää kevättä kaikille ja tsemppiä hoitoihin

vm53 | 21.5.2008 klo 18:46:43