Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyövän tulos
Itse sain tammikuusta alkaen yhdistelmää taxotere+xeloda yhteensä seitsemän kuuria. Oli mulle yllättävän helppo hoito, toki rassasi ja etenkin viimeiset kuurit kävi henkisesti tosi raskaaksi, mutta fyysiset sivuoireet olivat paljon helpompia kuin oletin. CEF-kuureista ensimmäisellä kierroksella vuosia sitten tuli aivan kamalat sivuoireet, niin nyt pelkäsin kovasti hoitoja. Tuosta yhdistelmästä tuli aina muutamaksi päiväksi kerrallaan makuaistin katoamista, kaikki maistui tosi tunkkaiselle ja pahalle. Pahinta on ollut kynsioireet, mutta niistäkin olen jo selvinnyt siihen vaiheeseen, ettei enää mihinkään satu ja sormien kynnet on jo ihan siistit ja kasvaa suht normaalisti. Varpaissa on vielä isoja ongelmia, muttei mitään kivuliasta. Yhden antibioottikuurin tarvin kun kynnestä levisi tulehdus jalkapöytään ja nilkkaan asti, mutta ei todellakaan mitään ylivoimaista. Myös pientä ihottumaa tuli xelodasta käteen aina tiputuksen jälkeen, mutta siihen auttoi kortisonivoide.Olen noiden kuurien päälle saanut nyt pelkkää xelodaa kahden viikon annoksina, aina viikon tauko päälle. Eilen sain kuulla, että se jätetään nyt toistaiseksi elämää ylläpitäväksi lääkitykseksi, koska sairauteni (keuhkoon levinnyt hormonaalinen rintasyöpä, joka lasketaan krooniseksi) on sen laatuinen että tarvin moista.
Tsemppiä hoitoihin! Käsittääkseni tosi harvalle tulee mitään ääresrankkoja sivuoireita noista lääkkeistä. Raajojen tunnottomuus ja kynsioireet taitavat olla yleisimmät ja niistäkin selviää.
- Rintasyövän tulosSini-likka
- Re: Rintasyövän tulosgugi53
- Re: Rintasyövän tulosJanna61
- Re: Rintasyövän tulosSini-likka
- Re: Rintasyövän tulosAnskuli
- Re: Rintasyövän tulosMarjisW
- Re: Rintasyövän tulostullis
- Re: Rintasyövän tulosTellme
- Re: Rintasyövän tulosTellme