Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mielialalääkkeet

Itselläni on seuraavanlainen tilanne: olen sairastanut työuupumuksen v.2002-2004,tuolloin minulla aloitettiin Cipralex-mielialalääkitys, jota käytän edelleen pienenä annoksena, lähinnä paniikkikohtausten estoon, eli lääke on ollut käytössä myös nyt rintasyöpähoitojen ajan. Lisäksi minulle onkologi kirjoitti reseptin Temesta nimistä lääkettä ja se on tarkoitettu akuutin ahdistuskohtauksen hoitoon ja minulle sitä määrättiin ahtaanpaikankammo-kohtauksiin kuvausten yhteydessä. Varmasti voisit saada jonkin vastaavan lääkkeen, jota otat vain tarvittaessa, Temesta on lääke johon voi tulla riippuvuus, joten itse olen ottanut sitä hyvin harkiten, mutta tuskin riippuvuutta tulee, jos sitä ottaa vain kerran kuussa.

Varmasti saisit avun tilanteeseen ottamalla asian esille syöpäpolilla, toki sieltä voidaan laittaa sinulle lähete paikkakuntasi mielenterveystoimistoon psykiatrian erikoissairaanhoitajan vastaanotolle, jossa tilannetta voisi purkaa perusteellisemmin.

Itselleni tuli muutaman päivän ahdistus,kun stytostaattihoidot loppuivat, kai se oli jonkinlainen "tyhjän päälle" jäämisen reaktio, sädehoidot alkavat nyt torstaina ja samalla aloitan Aromasin liitännäishoidon. Kyllähän tämä syöpä aiheuttaa ahdistusta ja tunteet myllertävät välillä laidasta laitaan.
Sini-likka | 29.1.2012 klo 16:23:11