Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mielialalääkkeet

Hei!
Kun minulla loppui sytohoidot, aloin nukkua huonommin ja oli tilapäisiä nukahtamisvaikeuksia. Tämä meni kuitenkin nopeasti ohi, otin heti "kättelyssä" puolikkaan Imovanen (nukahtamislääke) ja sitten vähensin sen käyttöä. Lainasin kirjastosta rentoutuscd-levyjä ja niillä unirytmi sitten korjaantui. Nyt tilanteeni on ihan ok, olen työelämässä ja vietän normaalia elämää.

1,5 vuotta sitten kärsin pidemmästä unettomuudesta, taisi olla työuupumusta. Työterveyslääkäri määräsi mirtatsapiinia (on mieto mielialalääke) unen tuojaksi, ja niistä oli sittemmin apua.

Kun takana on rankat hoidot ym., niin varmaan kannattaisi ottaa yhteyttä vaikka psyk. sairaanhoitajaan ja käydä keskustelemassa asioista. Jo vieraalle ammatti-ihmiselle puhuminen varmasti helpottaa oloa. Ja voi niitä mielialalääkkeitäkin tarvittaessa ottaa, onhan ne niin tutkittuja ja monille niistä on ollut apua.

Tässä vaan heräsi ajatus, että mahtaako noilla stressi- ja työuupumuksilla olla jotain tekoa tämän rintasyövän kanssa. Minulle onkologi sanoi, että näillä ei ole mitään tekemistä syövän puhkeamisen kanssa, mutta olen kuullut/lukenut, että voivat olla rikkana rokassa altistamassa syövälle.

Pirteää pakkasta kaikille!
tuike | 1.2.2012 klo 18:33:17