Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Aurinko polttaa kasvojen ihon

Jep jep, naamaa kun vilauttakin aurongolle niin käry käy, ainakin sytojen aikana:( Mars mars kauppaan ostamaan lasten aurinkovoidetta, suojakerroin 50. Itse olen ehdottoman parhaaksi kokenut Essex-voiteen, sen violetin värisen. Löytyy myös valkoisessa tuubissa (olikohan niillä tätä isona purkkina?) ja se on rasvaisempaa, voi laittaa vaikka suun ympärille (tuoksuu muuten samalle kuin Tummeli:)). Mutta tuota Essex plussaa (violetti) käytän säännöllisesti kasvoihin ja käsiin, imeytyy hyvin ja hoitaa ihoa. Huuliinkin laitan kuivina pakkastalvina vain tätä enkä tarvite mitään huulirasvoja. Ennen aina huulet halkeili kuivuudesta.
Muut olen kokenut sellaisiksi että ovat rasvaisia ja pitkään aikaan ei voi käsillä tehdä mitään ja kun se rasvaisuus häipyy ovat kädet yhtä kuivat kuin ennenkin. Aikanaan ihotautilääkäri kirjoitti minulle tähän reseptin 90-luvun lopulla ja kerta laakista jäin koukkuun. Ohuempi (ei niin rasvainen) on se Esssex-lotion joka on beigen värisessä tuubissa/isossa purkissa. Se sopii hyvin päivävoiteeksi.

Oletteko huomanneet samaa että kasvot tulee ryppyisiksi sytojen aikana? Varmaan tietty se liittyy ihon kuivumiseen, haluaisin ajatella mielummin niin kuin että syynä oli "kilometrimittarini" viime kuussa tapahtunut vaihtuminen kohti viittäkymppiä.... ;)

Tämän kaljuuden olen ottanut väliaikaisena juttuna. Kotona kuljen kaljuna ja voisin syöpäklinikallakin kulkea, siellä ei kukaan ihmettele että ai tolla on syöpä. Eilen olin ulko-oven suussa kun lapsi oli menossa pihalle leikkimän. Taloyhtiön pihalle tuli taksi ja ihmettelin kun kuski katsoi todella pitkään meidän suuntaan, sitten muistin että ai niin, eihän mulla ole peruukkia tai huivia päässä mutta ajattelin että so what, katsokoon. Ehkä ne pohtii että onko toi mies vai nainen (kuten lapseni sanoo olen ihan miehen näköinen;))
Välillä haen postilaatikolta postinkin paljain päin, jos joku tulee vastaan niin ei haittaa. Ehkä se on enemmän heille kiusallisempaa mutta ajattelen että tottukoot myös vastoin omaa tahtoaan kaljuihin ihmisiin;) Kun olin 5 pv sairaalassa antibioottitipassa niin viereisellä sängyllä oli mukava nainen jonka kanssa paljon juteltiin. Hän sanoi kulkevansa joka paikassa kaljuna, peruukki oli jossain kaapissa käyttämättömän lojumassa. Ihalin asennettaan, itse en niin avoimesti kaljuile:)
Päivä kerrallaan | 17.5.2007 klo 12:18:30