Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Lymfooma ja veriarvot
Onko sinulla Hodgkinin lymfooma vai Non-Hodgkin, minulla on tämä jälkimmäinen. Luulisin, että levinneisyys näkyy vain tt-kuvissa (tietokonetomografia) tai ultraänellä tai röntgenillä. Lisäksi voidaan ottaa luuydinnäyte joko rintalastasta tai lantioluusta, jotta nähdään onko tautia siellä. Minulla tauti löytyi alunperin rutiiniverikokeissa, kun valkosolut ja verihiutaleet olivat kovin vähissä. Se taas johtui suurentuneesta pernasta, joka poistettiin ja sieltä sitten löytyi tämä lymfooma. Sen jälkeen tt-kuvissa sitten näkyi, että oli jo heti alussa kaikilla imusolmukealueilla (kaula, kainalot, vatsaontelo, nivuset). Lisäksi vielä luuytimessä.Levinneisyydellä on toki merkitystä ennusteeseen, mutta vielä enemmän sillä, minkä tyyppinen lymfooma on. Näitä NHL- tauteja on 40 alatyyppiä ja toiset niistä ovat kovin nopeakasvuisia, mutta niihin tehoavat sytot hyvin ja voi parantua pysyvästi. Hidaskasvuiset taas eivät useinkaan pysyvästi parane, mutta taudin kanssa voi elää pitkäänkin, aina välillä hoidetan ja sitten taas voi elää normaalia elämää. Minulla on tällainen tyyppi ja nyt on jo 9 vuotta sen löytymisestä. Takana on 4 hoitokierrosta, jotkut sanovat että "uusimista", mutta nyt elän täysin normaalia elämää, käyn töissä jne. Tarkkaa lymfooman alatyyppiä ei tiedetä vieläkään lukuisista koepaloista huolimatta.
Voimia sinulle! Elä vain päivä kerrallaan, äläkä murehdi tulevia. Syöpähoidot ovat nykyään tosi tehokkaita ja lymfooma ei ole syövistä pahimpia.
- Re: Lymfooma ja veriarvotinkamari
- Re: Lymfooma ja veriarvottellu74