Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sammas :o/
Kun sain syöpädiagnoosin niin ruokavalio meni kerralla uusiksi. Listasin joukon ruoka-aineita, luin kirjoja ja pääsääntöisesti syön nyt ainoastaan ruoka-aineita joiden luulen nitistävän minulta viimeisenkin syöpäsolun. Tämä on oikeastaan hyvin helppoa, kauppalistakin on aina valmiina. Kävin myös ravitsemusterapeutilla kun kovasti askarrutti tuon soijan käyttö. Maissa, joissa käytetään paljon soijaa on rintasyöpää normaalia vähemmän. Hormoonipositiivisten syöpien kanssa soija saattaa olla jopa lääke.Itselläni on kuitenkin HER2 voimakkaasti positiivinen ja olen monestakin lähteestä lukenut, että soija ei ole hyväksi silloin, koska se juuri sisältää runsaasti solujen kasvun aikaansaavaa aminohappoa glutamiinia. Ravintoterapeuttin ei kovin hyvin ollut näistä asioista perillä, mutta suositteli kyllä, ettei minun kannata soija tuotteita juuri käyttää kun ilmankin pärjää ja muutakin ruokaa saatavilla on.
Karpalo taas on monessa lähteessä, myös noissa ruokavalio ja syöpä kirjoissa superfoodiksi listattu tuote ja sillä on tulehduksia ehkäisevä vaikutus. Itse juon nyt karpalomehua päivittäin. Saitko tarkempia perusteita? Kiinnostaa kovasti.
Greippi on hedelmä jonka käytöstä varoitellaan tosi monien lääkkeiden tuoteselosteissa. Saattaa eliminoida lääkkeiden vaikutusta.
Saitko muita neuvoja?
- Sammas :o/Katjusmaaret
- Re: Sammas :o/Karhutar
- Re: Sammas :o/Katjusmaaret
- Re: Sammas :o/Helena1961
- Re: Sammas :o/kesätuulahdus
- Re: Sammas :o/Maiccu
- Re: Sammas :o/tullis
- Re: Sammas :o/gugi53
- Re: Sammas :o/taistelu-62
- Re: Sammas :o/tuike
- Re: Sammas :o/tullis