Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulan syöpäkö helpoin hoidettava
Hei,Itselläni prosessi papa-kokeesta lisätestien kautta(koepalat, tomografia) leikkaukseen vei noin kaksi kuukautta. Itselleni lääkäri määräsi jo leikkausajan koepalan oton yhteydessä. Epäili siis vahvasti syöpää.
Tällä hetkellä olen kotona sairaslomalla. Jatkosuunnitelmat hoitooni selviävät toukokuun lopulla. Saattaa olla että selviän pelkällä leikkauksella tai sitten "sinetiksi" annetaan vielä sädehoitoa. Mitään etäispesäkkeitä minulla ei ole ja leikkaava lääkäri totesi että poistetuissa imusolmukkeissa ei silmämääräisesti ollut mitään. Mutta patologin tutkimukset sen sitten lopullisesti kertovat. Uskon kuitenkin että viimeistään sädehoidon kautta tulen täysin terveeksi.
Kontrollikäynnit tulevat sitten olemaan aluksi 3 kuukauden välein ja kontrolleissa käydään 3 vuotta.
Omalla kohdallani olo on tällä hetkellä aika helpottunut. Olen päässyt toipumisen alkuun. Varmasti tunteet tulevat vielä vaihtelemaan suuntaan jos toiseenkin. Vielä kuitenkin joutuu odottelemaan... ja odottavan aika on pitkä.
Harmittaa puolestasi että läheisesi kammoavat sinua. Itselläni on käynyt juuri päinvastoin, käytännössä kaikki läheiseni ovat halukkaita asiasta puhumaan (jos itse haluan) ja haluavat muutenkin tukea auttamalla tms.
Minulle kyllä yksi lääkäri varoitteli että osa läheisistä saattaa "kaikota", kun eivät yksinkertaisesti osaa asiasta puhua. En tiedä olisinko osannut ennen itsekään.
Voimia odottamiseen!
- Re: Kohdunkaulan syöpäkö helpoin hoidettavakesä06