Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kohdunkaulan syöpäkö helpoin hoidettava
Sain alustavan tiedon kohdunkaulan syövästäni noin kuukausi sitten, varmistuksen reilu viikko sitten. Osa läheisistäni kammoaa minua, tartuntapelko on kova. Pari terveydenhuollon ammattilaisystävistäni sanoi, että jos joutuisi valitsemaan itselleen syövän, tämän ottaisi helpoimman hoidon sekä hyvän hoitotuloksen takia. Näinkö on? Tässä vaiheessa on aika tietämätön, kun ei ole keskustellut tulevasta hoidosta vielä hoitavan tahon kanssa, lähete on mennyt perille ja odottelen kutsua. Osaan pitää puoleni ja nyhdän sitten tietoa lisää, kunhan olen nenäkkäin lääkärin kanssa. Toivottavasti ei mene pitkään odottamisessa, koska tämä on sellainen väsyttävä aika, vaikkei tietoisesti suurta huolta tulevaisuudesta olekaan. Vierastan oloani, siis väsymisen tunnettani, jonka tiedän olevan yksinomaan pääni tuotantoa. Olen fyysisesti hyvässä kunnossa, eilenkin pyöräilin melkein 70 km. Älytön väsymys on seurana ja haluan sen pois itsestäni mahdollisimman nopeasti. Miten pitkään muilla on mennyt diagnoosista hoitotoimenpiteeseen?- Kohdunkaulan syöpäkö helpoin hoidettavapuuhakas