Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kylmät aallot?
Heippa kanssasisaret!Osui jostain silmiini että vaihdevuosioireisiin voi kuulua myös kylmät aallot kuumien lisäksi. Millaisia ne kylmät aallot ovat?
Olen tässä ihmetellyt, kun välillä lävitseni tosiaan kulkee vilunpuistatuksia ilman sen kummempaa syytä. Eilen viimeksi saunan lauteillakin, kuumetta tai lämpöilyä ei ole. Mietinkin voisivatko ne olla nyt sitten niitä kylmiä aaltoja, kuumista minulla ei pahemmin ole kokemusta. Taxoteren aikaan hikoilin öisinkin mahdottomasti, sydän tykytteli ja tuntui olevan rajuja vaihdevuosioireita.
Sytojen jälkeen minulla on ollut kahdet kuukautiset, tosin hyvin niukat ja lyhytkestoiset entiseen nähden. Hikoilen herkästi, mutta muuten ei mitään ihmeellisiä vv-oireita noiden kylmänkohtausten lisäksi ole ollut.
Tänään aloitin tamofenin syönnin yhdessä sädehoidon kanssa. Mielenkiinnolla odotan, miten elimistöni reagoi tamoksifeeniin. Säteet sinänsä ei tuntuneet miltään, tatuointipisteet vähän kihelmöivät ja niiden simulaattorikuvien otto kesti puuduttavan kauan. No, nyt on enää 29 kertaa säteitä jäljellä. Eivät tehneet mitään muottia, vaan lasersäteillä asettelevat oikeaan asentoon. Kysyinkin siitä muotista ja sain vastauksen, että rinnan hoidossa ei tarvita. Olen kyllä lukenut, että muualla tarvitaan? No ehkä laitteet on erilaiset. Saan kahdesta eri kentästä säteitä ja sitten ne 5 boosteria vielä eri koneella suoraan arpeen. Toivottavasti ei tule pahoja iho-oireita.
Eteenpäin mennään, lääkärin näen vasta loppukäynnillä seuraavan kerran. Silloin kuulen jatkosta, kontrolleista yms. Tuntuu jotenkin omituiselta ajatella elämää syöpähoitojen jälkeen. Jotenkin sitä on niin kiinni tässä elämänvaiheessa nyt, ettei oikein osaa ajatella että entäs jos tästä tosiaan paranee ja se oli tässä?
- Kylmät aallot?kevätmieli
- Re: Kylmät aallot?helmikuu
- Re: Kylmät aallot?MeriTuuli
- Re: Kylmät aallot?lilja
- Re: Kylmät aallot?kevätmieli
- Re: Kylmät aallot?santeri
- Re: Kylmät aallot?Sartsa
- Re: Kylmät aallot?hanneloore