Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Proteesi, silikooni ja rinnan rakennus

Minulla todettiin rintasyöpä 2005 mammografiassa.Ensin tehtiin säästävä leikkaus ja kolmen viikon kuluttua meni koko rinta.Sain viiden viikon sädehoidon ja syön viisi vuotta antiestrogeeniä.Olin kolme vuotta yksirintainen.Oli alusta alkaen selvää,että haluan uuden rinnan.Se haave toteutui 2008 syyskuussa.Sain peruutspaikan.Minulle soitettiin sairaalasta,että tulenko huomenna ja ylihuomenna leikataan.Tottakait minä menin.Leikkaus oli pitkä,sillä toinen rinta samalla pienennettiin ja kohotettiin.Leikkaus oli rankempi kun olin kuvitellut.Uusi rinta tehtiin selästä ld-kielekkeeä ja lisäksi pieni silikoni.Toipuminen meni muuten hyvin,mutta selän haavaan tuli nestettä.Sitä punktoitiin 13 kertaa.Muuten olen tyytyväinen paitsi toista rintaa pienennettiin liikaa se on pienempi kuin uusiorinta.Aluksi selän arpi kiristi,mutta nyt on jo venynyt.Jäi vaan arpia paljon mittasin,että lähemmäs 100 senttiä.Arvet ovat jo kokolailla vaalentuneet..5 vuotiskontrolli on 05.05.2010.Toivottavasti saan lopettaa antiestrogeenin.Niin tulihan minulle hermovaurio leikatulle puolelle rintaan ja käteen.Siihen joudun syömään kallista kipulääkettä.Henkisesti syöpä oli minulle kova pala.Olinhan hoitanut työssäni syöpään kuolevia potilaita.Olin nähnyt kuinka syöpä voi tappaa.Tästä kaikesta selvinneenä toivotan jaksamista ja hyvää Joulua teille kaikille syöpäsiskoilleni.
karlip11 | 16.12.2009 klo 22:58:33