Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Ero syövän vuoksi?

Onko kellään tullut eroa syövän vuoksi? Itselläni oli kesällä 2011 keskenmeno, jonka jälkimainingeissa todettiin alkava kohdunkaulan syöpä. Kohdunkaulalta löydettiin syöpäsoluja, joista osa diagnosoitiin mikroinvasiivisiksi. Mulle tehtiin kaksi loop konisaatiota, joilla tilanteeni saatiin hallintaan. Näiden operaatoiden jälkeen mulle ei ole tehty mitään hoitoja. Viimeisimmässä kontrollissa syksyllä papasta löytyi "vain" lievää solumuutosta. Eli toisaalta hyvä tilanne, mutta toisaalta ei täysin puhdas ja terve. Mulla seurattiin solumuutoksia ennen syöväksi kehittymistä pitkään ja aina toitotettiin sitä, että yleensä oma keho parantaa solumuutokset. No minä kuulun siihen joukkoon, jolla näin ei käynyt. Siksi tietysti huolettaa nykytilanne ja mihin suuntaan tästä sitten.

Kumppanini ei osannut oikein tukea keskenmenon aikana eikä sitten todellakaan, kun syöpä todettiin. Koin olevani ihan täysin yksin murheineni ja kuolemanpelkoni kanssa. Syöpäyhdistyksen vertaisryhmiin en kehdannut mennä, kun en saanut edes sytostaatteja ja tiedän kuinka vaikeita taisteluita toiset käy.

Käyn terapiassa, mutta siellä käsitellään enemmänkin mun menneisyyteni juttuja, ei paljonkaan syöpää ja siihen liittyviä pelkoja.

Tosiaan onko kenellekään tullut eroa syövän vuoksi? Miten olette selvinneet yksin epävarmassa tilanteessa? Mistä saatte voimia ja uskoa tulevaisuuteen? Meille lopulta tuli sitten ero, kun ajauduttiin todella kauas toisistamme sen vuoksi, kun exäni ei pystynyt kanssani jakamaan tätä sairastumista.
eukrasia | 16.1.2014 klo 13:59:04