Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sairastunut

Hei Päivi,
Luulin sinun olevan HUSin asiakas, mutta oletkin Kotkan alueelta. No, samatpa hoidot meille tarjotaan joka puolella. Luulenpa, että pienissä yksiköissä saa yksilöllisempää hoitoa kuin suurissa laitoksisssa.

Hyvä, kun jo ekasta hoidosta sinulle jäi hyvä fiilis. Sairaalassa tapaa usein myös henkilöitä, joita tämä tauti kohtelee tosi kaltoin, mutta muista, että valtaosa sieltä poistuu parantuneena ja viettää jatkossa normaalia terveen elämää.

Herceptiniä en saa, koska olen HER2- -tyyppiä. Vilun tunteet ja kuumat aallot ovat silti tuttuja eli tunnen potevani ikäänkuin malariaa pikakelauksella, sillä vilutus- ja kuumotustuntemukset vaihtuvat jopa 10 min. rytmillä.

Kinnuselta kannattaa varata aika. Netistä paikka löytyy osoitteesta: http://www.kinnunen.fi/. Itse kävin Espoon yksikössä, jossa minua auttoi nuori, fiksu nainen. Sain sovitella ison joukon peruukkeja sovitushuoneessa ilman kiirettä. Siellä peruukit myös trimmataan sopiviksi, jos on tarvetta.

Minua palvellut nainen opetti myös peruukin käyttöä ja pesua sekä suositteli pesu- ja hoitoaineet. Peruukin saat mukaasi, jos sinulla on maksusitoumuslappu antaa liikkeelle.

Terveisin kaali
kaali | 21.8.2008 klo 08:22:10