Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sairastunut

Hei PAP,

Menet tänään ensimmäiseen hoitoon ja ilmeisesti samaan paikkaan, missä itse olen ollut. Ole luottavaisin mielin. Siellä on upea henkilökunta ja olosuhteetkin ihan miellyttävät. Olin siellä eilen hoidossa. Illalla tiedät, ettei se olekaan niin kauheaa. Onnea matkaan! Olet hyvissä käsissä.

Oma rintasyöpätapaukseni on samankaltainen kuin sinunkin. Minut leikattiin huhtikuussa ja nyt ole sytostaattiputken loppusuoralla (yksi kerta jäljellä).

Tunnistan viestistäsi samat tuntemukset, mitkä itselläni oli alkuvaiheessa eli hätäännyksen ja hämmennyksen. Täältä sain hyvää tukea ja tietoa kokeneemmilta.

Seuraava vaihe oli huoli sytostaattien sivuoireista ja ulkonäön muuttumisesta. Sivuoireisiin on paljon hyviä lääkkeitä. Pitää myös muistaa, että kaikki eivät sivuoireista juurikaan kärsi.

Peruukin hain Kinnuselta Espoosta. Sain siellä erittäin hyvää palvelua. Ostin myös tekoripset ja irtoripsiä.
Nyt, kun 3 x Taxo- ja 2 x CEF-hoidot on takana, hiuksia on vielä jäljellä. Kotona ja lähipiirissä en ole peruukkia tarvinnut. Silmäripsiä on jäljellä, joten en ole käyttänyt korjaussarjoja.

Kolmas vaihe on menossa eli anelen ja odotan korjausleikkausta. Jälkitarkastus on syyskuun lopussa ja silloin lähtee lähete korjausleikkaukseen.

Tästä putkesta selviää. Aika kuluu välillä hitaasti, jos mähkii liikaa tätä tautia. Siksi juuri kannattaa harrastaa jotakin, jollei ole työelämässä. Ulkoilu, kaikki liikunta, ystävien tapaaminen ja tarinan kertominen helpottavat.

Suomessa on erittäin korkeatasoinen rintasyöpähoito. Suurin osa meistä palaa terveen kirjoihin ja muillekin on luvassa hyvä elämä ylläpitohoitojen tukemana.

kaali
kaali | 19.8.2008 klo 07:30:43